Klacht: boete

op 18 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste heer/ mevrouw,

Gisteren van Windschoten naar Groningen vergeten in te checken. Hiervoor een boete gekregen van 50 euro boven de ritprijs.
Op een normale ritprijs van 4,37 euro moet ik nu 54,37 euro betalen.
Ik wil de boete niet betalen. Vanwege tijdsgebrek /haast niet gerealiseerd dat ik bij Arriva apart in en uit moest checken. Ik ben een trouwe reiziger, heb een ns abonnement. Ik wist niet dat arriva niet bij ns hoorde.

Gewenste Oplossing:

Het zou fijn zijn als de boete vervalt.
Denk dat ik na deze situatie wel beter op de treinen ga latten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 18 februari 2018 om 13:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Ciydem,

Oh nee! Wat balen dat het inchecken gisteren niet helemaal goed is gegaan en jij daardoor een boete hebt gekregen. Wanneer je het niet eens bent met de boete kun je bezwaar indienen maar dan kan helaas niet langs deze weg. Je kunt hier: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/ik-heb-een-vraag.htm meer informatie lezen over wat je kunt doen als je een boete hebt ontvangen.

Als je het niet eens bent met de boete, maak dan wel het bedrag over. Zo voorkom je onnodige verhoging van het boetebedrag. Je kunt bezwaar indienen. Doe dit binnen 7 dagen, gerekend vanaf de dag van overtreding. Krijg je gelijk, dan wordt het bedrag dat je al hebt overgemaakt weer op je rekening teruggestort.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland.

Met vriendelijke groet,
^Manon
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Ciydem