Klacht: Boete

op 14 juni 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Onze zoon is zondag 11 juni j.l. met de trein van Station Hooogezand- Sappemeer naar Stion Groningen gereisd maar toen heeft hij een boete gekregen voor zwart rijden maar die gaan wij niet betalen want hij is netjes ingecheckt want in het display kwam testaan dat hij was ingetechekt en toen hij werd gecontroleerd door de condikteur zei die dat hij niet was ingecheckt maar de incheckpaal nr 1 op het station zei dat het wel zo was dus volgens mij zit er een storing in het incheckpaaltje. En onze zoon die was met een aantal vrienden op weg naar groningen en die hebben allemaal gezegd tegen de condikteur dat hij is ingecheckt maar de conditeur wilde hen niet geloven.

Als de boete wordt kwijtgescholden.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 14 juni 2017 om 15:29 geantwoord

Beste Nasja Beentje,

Niet leuk om te lezen dat je zoon een boete heeft gehad omdat hij volgens onze conducteur niet goed was ingecheckt. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

Als je het niet eens bent met het voorlopig proces-verbaal, maak dan wel het bedrag over. Zo voorkom je onnodige verhoging van het boetebedrag. Je kunt uiteraard bezwaar indienen. Doe dit binnen 7 dagen, gerekend vanaf de dag van overtreding. Krijg je gelijk, dan wordt het bedrag dat je al hebt overgemaakt weer op je rekening teruggestort. Je kunt via het contactformulier op deze website bezwaar maken https://www.arriva.nl/groningen/service-contact/contact-opnemen.htm. Vermeld in het bericht duidelijk waarom je de boete onterecht vindt. Meer informatie over ons boete beleid vind je op https://www.arriva.nl/groningen/service-contact/een-boete-wat-nu.htm.

Op de website www.ovchipkaart.nl is het mogelijk om een account aan te maken. Daarin kan je de reishistorie van je zoon terugvinden en nakijken of hij wel of niet was ingecheckt https://login.ov-chipkaart.nl/authenticationendpoint/register.do.

^LH
Arriva Webcareteam