Klacht: Boete

op 06 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ja ik had me ov vergeten en kon niet met kleingeld betalen enigen kreeg ik opeens een boete nauw luister eens heel goed ik betaal altijd me kaartje en ov dus ga deze boete niet betalen met vriendelijke groet Sonny verbert

Gewenste Oplossing:

Niet

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 07 mei 2017 om 11:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Sonny1998,

Wat ontzettend balen dat je een boete hebt gekregen! Zonder geldig vervoersbewijs is het niet toegestaan te reizen. Als je je OV-chipkaart niet bij je hebt of niet voldoende contant geld hebt, dan kun je alleen met ons mee als je op een andere manier je vervoersbewijs kunt betalen. Het spijt me enorm.

Ik adviseer je de boete in elk geval wel te betalen, om een verhoging en verdere stappen te voorkomen.

Je betaling dient binnen 14 dagen, gerekend vanaf de dag van overtreding, door ons ontvangen te zijn.
Dag 1: Dag van overtreding
Dag 14: Herinnering + 15 euro verhoging
Dag 28: Aanmaning. De overtreding wordt ook een zaak van justitie
Dag 42: Overdracht aan het incassobureau (voor vordering van boetebedrag, ritprijs en verhoging) en CJIB (in verband met het plegen van een strafbaar feit)

Eventueel vind je op deze pagina alle informatie over je boete en hoe je bezwaar kunt maken: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/een-boete-wat-nu.htm

Met vriendelijke groet,
^NT
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Sonny1998