Klacht: boeken worden afgekeurd en dan kan je geen gebruik maken van de verzekering

op 10 augustus 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

er worden 2 boeken afgekeurd en ik heb meteen gebeld en het formulier ingevuld met de beschadigde boeken opgestuurd.
Van dijk verteld mij dan via de mail dat de verzekering hier niet voor is en dat ik gewoon moet betalen. daarna maak ik via mail bezwaar.
Dan ineens geven zij aan dat ik geen formulier heb opgestuurd en dat ze
de boeken ook niet ontvangen hebben. Nou ja. zo kom je altijd onder het gebruik maken van een verzekering uit.

ik wil de factuur van 109,95 niet betalen omdat ik vind dat de verzekering voor dit soort schade is (waterschade). mijn zoon moet iedere dag 12 km fietsen naar school en dus wordt je weleens overvallen door een regenbui die zo hard is dat alles nat is terwijl hij een hele goede kwaliteit rugzak gebruikt. ik maak al 6 schooljaren gebruik van van dijk en ik heb nog nooit een boek terug hoeven sturen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 11 augustus 2016 om 07:36 geantwoord

Beste mevrouw Scheers,

We vinden het vervelend te horen dat de informatie die u is toegekomen vanuit onze klantenservice tegenstrijdig en verwarrend is geweest. De regeling vervanging bij schade of diefstal is geldig tot het moment van inlevering, dit betekent dat de waterschade aan boeken gemeld moet worden zodra dit gebeurd is, zodat wij kunnen zorgen voor vervangende exemplaren of een melding om inleverproblemen te voorkomen.

We willen u verzoeken om de beide afgekeurde boeken met waterschade samen met het formulier 'regeling vervanging bij schade of diefstal' naar ons op te sturen, deze vindt u op onze website bij Klantenservice. De verzendinformatie vindt u op het betreffende formulier, u kunt deze echter richten aan de afdeling SSO. Wanneer de artikelen bij ons binnenkomen zullen deze uit coulance worden ingenomen en de schadefactuur worden gecrediteerd. Wel willen we u voor komend schooljaar attenderen op de bovengenoemde voorwaarden voor de regeling.

VanDijk.nl

Heeft op 11 augustus 2016 om 09:34 geantwoord

ik heb de boeken allang ingeleverd, zij beweren nu ineens dat ze nooit zijn aangekomen de boeken met formulier zijn als ingeleverd rond 14 juli 2016.

Bericht van Van Dijk Educatie

7 maanden geleden - Beste mevrouw Scheers, Uit de notities naar aanleiding van uw communicatie met onze klantenservice hebben wij helaas niet kunnen concluderen dat de boeken reeds naar ons zijn opgestuurd; wij konden slechts opmaken dat het hier het formulier betrof. Wij hebben de schadefactuur bij deze gecrediteerd. U ontvangt ter bevestiging hiervan binnenkort een creditfactuur. Met vriendelijke groet, VanDijk.nl

Alle klachten die gemeld zijn door scheers1000