Klacht: Boeken niet op tijd geleverd wel op tijd besteld Van Dijk Educatie komt afspraken niet na.

op 22 augustus 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Mijn dochter heeft op tijd haar boeken besteld maar moet morgen naar school zonder boeken. na een aantal telefoontjes waarin er steeds nieuwe beloftes worden gedaan over levering komen de boeken nog steeds niet. De boeken kunnen we pas de 29 augustus verwachten is ons nu verteld i.v.m. een storing bij post nl. of dit de waarheid is kunnen wij toch niet achterhalen maar Van Dijk Educatie voldoet hiermee nu wel aan hun algemene voorwaarden dat ze er nu niet meer voor verantwoordelijk zijn.
Als de boeken te laat worden ingeleverd moeten er hoge bedragen voor worden betaald aan Van Dijk Educatie maar als Van Dijk Educatie zich niet aan zijn afspraken houdt dan sta je als klant met je rug tegen een muur en krijg je geen compensatie. Dit is toch eigenlijk heel vreemd dat dit zomaar mag. Van Dijk Educatie misbruikt zijn monopolie positie waar je als consument dus niets aan kan doen want je moet je boeken daar toch wel bestellen.

Als de boeken worden geleverd, Van Dijk zijn beloftes na komt en een compensatie als de boeken niet op tijd worden geleverd zoals je ook moet betalen bij te laat inleveren van de boeken.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 23 augustus 2017 om 09:01 geantwoord

Beste heer/mevrouw Tas,

We hebben deze vraag uitgezet bij de relatiebeheerder van de school. Hierbij is gebleken dat de leverdatum onjuist in het systeem staat, waardoor de pakketten voor uw dochter en haar klasgenoten verlaat geleverd gaan worden. Dit kan momenteel niet meer aangepast worden.

We willen u adviseren contact te zoeken met de contactpersoon van de school, mevrouw Jonker, om tevens hier deze situatie aan te kaarten.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

We vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Annemiek
Afdeling klantenservice VanDijk

Heeft op 24 augustus 2017 om 16:10 geantwoord

Mevr. Annemiek
Het vreemde in uw verhaal is dat een aantal klasgenoten wel de boeken hebben ontvangen en dus ook een aantal niet. Hoe is het mogelijk dat de leveringsdatum onjuist in het systeem staat, wie is hier voor verantwoordelijk? Ik ga er vanuit dat Van Dijk hier zelf voor verantwoordelijk is, graag reactie hoe het mogelijk is en wie hiervoor verantwoordelijk is.
We hebben Van Dijk een aantal keren opgebeld en kregen te horen dat door een storing bij post.nl de boeken niet op tijd konden worden geleverd, u heeft (vreemd genoeg) een ander verhaal. Waarom was deze informatie die u nu met ons gebeeld heeft niet bekend bij de klantenservies dan hadden ze er mogelijk nog adequaat op kunnen gereageerd! Nu na alle waarschijnlijkheid blijkt dat Van Dijk zelf verantwoordelijk was voor deze fout, wat is de compensatie?

Alle klachten die gemeld zijn door O en M