Klacht: Boek met waterschade volledig vergoeden ondanks verzekering

op 26 juli 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Ook bij mijn zoon is een boek geweigerd omdat het waterschade heeft.
Hoppa, 41,50 euro! Na telefonisch contact met Van Dijk over de afgesloten verzekering blijkt inderdaad dat we dat eerder hadden moeten melden. Maar welk kind meldt dit nu direct aan zijn ouders? En al die standaard antwoorden over schimmel vind ik ronduit walgelijk. Het boek is kurkdroog! Alleen wat geribbelde bladzijden, maar volledig leesbaar, dus echt niet afgeschreven. Overigens mogen dit soort klachten niet worden afgedaan met ‘opgelost’. Dan kunnen jullie nog een award winnen ook voor het aantal ‘niet opgeloste’ klachten.

50% betalen?

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 27 juli 2017 om 09:31 geantwoord

Beste JanetSch,

Bedankt voor uw reactie. Het betreffende boek “Thema's maatschappijleer 1 vmbo-kgt” is aan het begin van het schooljaar nieuw aan u geleverd. Dit staat aangegeven op de afleverbon welke in het pakket zit bij levering. Wanneer het boek bij met waterschade wordt ingeleverd wordt dit niet geaccepteerd. Wij willen niet dat een boek met waterschade weer bij een andere klant komt of bij ons op de plank komt te liggen omdat de kans groot is dat het boek gaat schimmelen. U geeft aan dat dat zo’n antwoord walgelijk is omdat het boek kurkdroog is. Onze ervaring is echter anders. Boeken die nat zijn geweest gaan wel degelijk na verloop van tijd schimmelen.

Zoals u zelf al aangeeft kunt u geen aanspraak maken op de regeling aangezien die geldig is tot de inleverdag. Schade aan een boek dient direct te worden gemeld.

U kunt eventueel het boek voor een tweede beoordeling aan ons opsturen. Wanneer het boek wederom zal worden afgekeurd zult u het boek niet meer retour ontvangen en de schaderekening zal van kracht blijven.

Indien u het boek ter tweede beoordeling op wilt sturen dan kan dat naar onderstaand adres:
VanDijk
Postbus 23
8260AA Kampen.

Vriendelijke groet,
^Janet
Afdeling klantenservice
VanDijk

Alle klachten die gemeld zijn door JanetSch