Klacht: NIET ZOALS BELOOFD LEVEREN DE VOLGENDE DAG

0651362553 op 16 juni 2014 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 20 juni 2014
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer/mevrouw Scherwin, Hartelijk dank voor uw bericht. Wanneer u ontevreden bent over de bezorging dan horen wij dit graag van u. Wij streven naar een optimale service, met uw feedback kunnen we deze verbeteren. Van Postnl hebben wij begrepen...

Bedrijf Blokker
Status Opgelost
Datum 16 juni 2014

Een klant van Blokker heeft een klacht ingediend over de levering van een droogmolen, die volgens de website de volgende dag zou plaatsvinden na bestelling voor 18.00 uur. Na meerdere dagen zonder levering en het missen van een vrije dag om het pakket te ontvangen, is de klant ontevreden over de geboden service en de verzendkosten, ondanks de belofte van gratis verzending boven de 20 euro. De klant overweegt om de aankoop te annuleren.

Mijn Klacht:

Ik kan eenvoudig langs een Blokker filiaal om mijn product- een droogmolen- te kopen. Ik kies voor het gemak en betaal 2,99 euro voor levering aan huis. dat scheelt een boel gesleep met dat ding. Blokker schreeuwt vanaf de site dat er de volgende dag (=vrijdag) wordt geleverd als ik voor 18u bestel.
Ik moest meerdere wassen draaien en had de droogmolen hard nodig. Ik heb die dag vrij genomen om het pakket in ontvangst te nemen. Vrijdag: geen pakket. Zaterdag: geen pakket. maandag geen pakket. Kortom waardeloos. Ik betaal ervoor en beloftes worden niet nagekomen. Ik had de droogmolen al 10x zelf opgehaald.
Bovendien worden er gewoon verzendkosten berekend ondanks de reclame dat verzenden boven de 20euro gratis is…….Ook waardeloos.
Ik wil eigenlijk van mijn aankoop af en ga graag naar de concurrent waar wel een dag later en op tijd wordt geleverd. Ik hoor graag zsm hoe Blokker dit gaat oplossen. En met zsm bedoel ik dan- nog voor de molen wordt geleverd uberhaupt. Want dan is deze klacht ‘mosterd na de maaltijd’.
ik vind het overings ook vreemd en niet klantgericht dat ik niets meer verneem van Blokker. Zo van betaald en zoek het verder maar uit.

Gewenste Oplossing:

- Excuses
- Met spoed alsnog leveren zonder dat ik er last van heb of thuis moet blijven
- Compensatie oid voor het niet nakomen van beloftes en de overlast (vrij nemen e.d.)
- sws het terug storten van de verzendkosten
- Aanpassen van de belofte op de site. Dat blijkt geen correcte informatie.
- en uiteindelijk evt het ontbinden van de overeenkomst (indien we er niet uitkomen)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Blokker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Blokker

Heeft op 20 juni 2014 om 10:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Scherwin,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wanneer u ontevreden bent over de bezorging dan horen wij dit graag van u. Wij streven naar een optimale service, met uw feedback kunnen we deze verbeteren.

Van Postnl hebben wij begrepen dat uw bestelling is afgeleverd op dinsdag 17-04-2014. Wij willen benadrukken dat het absoluut niet de bedoeling is dat u zolang heeft moeten wachten op de bezorging van de droogmolen. Hiervoor willen wij u onze oprechte excuses aanbieden. Om u enig inzicht te verschaffen in de reden van deze vertraging kunnen wij u het volgende melden.

Uw bestelling is door de reguliere pakkettendienst van postnl gestuit. Dit houdt in dat het product niet verwerkt kon worden doordat het artikel een afwijkende maat heeft. Zij hebben het artikel daarom doorgezet naar de cargodienst van postnl. Dit logistieke proces heeft enkele dagen in beslag genomen. Wij werken hard aan een oplossing voor dit probleem .

Wij gaan ervan uit dat dit een incidenteel probleem was en hopen u in de toekomst weer van dienst te kunnen zijn met de service die u van ons gewend bent.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Michael Kempff
Blokker Klantenservice

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Blokker beoordeeld.

0651362553

Heeft op 23 juni 2014 om 10:17 geantwoord

Ik vind de reactie keurig maar wel een eenvoudige waar Blokker er makkelijk mee weg komt. Ondertussen is het artikel vanzelfsprekend bezorgd. Maar niet na de beloofde dag maar na 4 dagen. Blokker beschrijft duidelijk de oorzaak die begrijpelijk is. Maar wat ik wil zien is dat Blokker op zijn site de tekst aanpast. Eerlijk, duidelijk en transparant zijn. Dat kan heel eenvoudig door te vermelden dat indien een product een afwijkende maat heeft het niet verzonden kan worden via de reguliere POST NL service, het via een aparte dienst moet worden verzonden en dus vertraging oplevert. Ofwel: artikel een afwijkende maat- geen bezorging een dag later maar binnen 5 werkdagen. Dan is het duidelijk. Nu is mijn klacht met een mail afgedaan en uitgelegd waarom er vertraging is. Daar heb ik niets aan. Ik heb alsnog 2 dagen voor niets zitten wachten. en alsnog spijt dat ik het niet gewoon zelf ben gaan halen om dit te voorkomen alsook de bezorgkosten te sparen.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM