Klacht: Blokkade

op 31 mei 2020 over Western Union in de categorie Wisselkantoren

Al enige jaren maak ik gebruik van Western Union om geld naar familie en vrienden te sturen in Indonesie. Vanwege corona is ook het leven in Indonesie stil komen te staan. Door de lockdown kunnen velen niet meer werken en hebben ze geen inkomen meer. Daar is geen sociaal voorzieningsstelsel zoals hier in Nederland en is men afhankelijk van de steun in de vorm van wat rijst en een klein financieel bedrag. In het begin van de pandemie heb ik Vaker dan voorheen geld kunnen sturen naar vrienden en familie. Veelal bedragen tot 100 euro waarmee ze ongerekend naar de locale valuta een tijdje vooruit kunnen. Ineens werd ik bij een nieuwe transactie opdracht met een foutmelding en kon de transactie niet worden uitgevoerd. Ik heb dit dit telefonisch gemeld aan de klantenservice die me echter niet verder konden helpen en me adviseerden een mail te sturen aan [email protected] Aldus geschiede. Ik kreeg vervolgens een reactie met het verzoek documenten en kopie paspoort te mailen. Verder kreeg ik een lijst met namen aan wie ik geld heb verstuurd met de vraag aan te geven wat mijn relatie tot hen was. Ik heb een kopie paspoort en wat inkomensgegevens gemaild en aangegeven dat de lijst met namen vnl familie betrof. Met het oog op de nood van mijn familie heb ik dringend verzocht met dit met spoed af te handelen zodat ik de financiële steun aan mijn familie kan voortzetten. Omdat het me daags erna lukte om een transactie te doen was ik in de veronderstelling dat alles geregeld was. Tot mijn verbazing kreeg ik een mail met het verzoek om foto’s, vliegtickets etc aan te reiken en dat het nog niet geregeld was! Ik snapte er dus niks van.
In mijn reactie daarop ben ik niet op dit verzoek ingegaan omdat ik eerst wilde weten wat er precies aan de hand was. Had ik iets verkeerd gedaan?
In reactie op mijn verzoek kreeg ik slechts de mededeling dat op basis van de aangeleverde informatie men geen aanleiding zag om de blokkade op te heffen. Op mijn verzoek om nadere uitleg is geheel niet gereageerd.
Naar aanleiding daarvan heb ik een klacht bij WU ingediend maar ook daar heb ik geen reactie op gekregen.
Gaat WU zo met haar klanten om?

Ik zou graag een uitleg willen hebben wat de reden van de blokkade is en dat deze wordt opgeheven zodat ik weer gebruik kan maken WU

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Western Union

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Western Union nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Will B