Klacht: Birkeland ledikant

op 27 november 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Mijn man en ik hebben in september 2013 de ledikant Birkeland met nachtkastjes en dressoir met spiegel gekocht voor onze nieuwe woning. Echter bleek na een jaartje al het bed niet zo stevig als ons verteld werd. Allereerst was de top coat al snel aangetast, zodat dat wij iets hebben gedaan. Door normale gebruik van het bed en de nachtkastjes is het materiaal dus al beschadigd. Daarnaast kraakt de hele bodem al kort na aankoop, wij dachten dat dit normaal was voor een ledikant en hebben er niet teveel achter gezocht. Het hoort dus niet zo te zijn. Daarna begon de matrassen in te zakken terwijl hier 25 jaar garantie op zit, waar wij niet op de hoogte van waren. Want wij hadden een keer IKEA Amersfoort benaderd en ze vertelde ons dat de twee jaar garantie is afgelopen en dat we te laat waren met onze klacht. Het begon heel onschuldig, we hebben daarom ook niks gedaan met de klachten. Maar nu begint het wel uit de hand te lopen en hebben wij ook geen fijne nachtrust meer.

Wij zouden graag willen dat er iemand naar komt kijken. Het heeft namelijk geen zin om hier foto\'s van te sturen. Het bed staat op de naam Momen in Apeldoorn aan de kruizemuntstraat 3. Wij zijn helemaal niet tevreden met jullie advies over deze bed en kastjes en de kwaliteit hiervan. Overigens zijn we hartstikke tevreden met IKEA in het algemeen en hebben wij met onze andere aankopen geen problemen. Daarom verwachten wij ook een goede service van jullie en willen dan ook dan nadat het bekeken is door een specialist, de hele set bij jullie terug ruilen voor iets dat wel stevig is en van goede kwaliteit. Helaas zijn wij genoodzaakt om alles (gehele combinatie) als klacht op te nemen omdat het van hetzelfde merk en kwaliteit is.

Ik hoop dat deze klacht serieus genomen wordt. Want wij hebben allebei last van onze ruggen en hebben geen goede nacht rust, dit zijn wij niet gewend van de IKEA. Verder ziet het er niet uit dat de meubels nu al beschadigd zijn terwijl wij nauwelijks gebruik van maken.

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht MJx

2 dagen geleden - Ik krijg een bericht dat IKEA, dat ze niks kunnen doen voor ons en dat de klacht niet in behandeling genomen zal worden. Wat een slechte service. Er zit nog zeker garantie op de helft van de onderdelen

Alle klachten die gemeld zijn door MJx