Klacht: Komen afspraken garantieperiode niet na!

op 09 december 2019 over Bio Control Group in de categorie Ongediertebestrijding

Wegens een muizenplaag hebben wij Bio Control Group ingeschakeld. Ons werd verzekerd dat we 5 maanden garantie kregen zodra we akkoord gingen met de betaling.
Bij de eerste afspraken is het hele huis gecontroleerd, afgedicht waar nodig en muizengif neergezet. Aanvankelijk bleek dit een prima contact. We betaalden netjes en zouden contact houden.

Toen na een maand de situatie onveranderd bleek, werd het ineens lastig contact met ze te krijgen.
Zo is meermaals een afspraak ingepland, maar hebben ze deze last-minute afgezegd of kwamen ze helemaal niet opdagen.

Hierover heb ik mijn beklag gedaan, waarna ik een bericht kreeg dat ik de helft van het geld terug zou krijgen, omdat ze naar eigen schrijven ‘hun dienst niet nakomen’.
Hierop gaf ik aan dat ik alsnog graag een afspraak wil, waarna opnieuw geen reactie volgde.

Na veel aandringen, werd het er vanaf gebracht met een ‘ik doe wat door de brievenbus’.
Het was duidelijk dat Bio Control Group geen tijd meer vrijmaakt nadat er betaald is.

Toen ik later contact opnam, omdat de situatie onveranderd is gebleven, stond de medewerker me onbeleefd te woord.
Het eerste antwoord was: ‘Wij richten ons niet meer op consumenten, alleen bedrijven.’
Toen ik hem wees op de garantieperiode, was het antwoord: ‘Die heeft u niet omdat ik niet kon afdichten.’
Toen ik antwoordde dat we wel garantie hebben en dat er wel is afgedicht, as het antwoord: ‘U heeft een prijsreductie gekregen.’
Toen ik antwoordde dat dit was wegens het niet nakomen van afspraken, kreeg ik als antwoord: ‘Als er garantie was gegeven was deze 2 maanden’.
Toen ik aangaf dat dit 5 maanden is, antwoordde de medewerker: ‘als u een schrijven heeft van 5 maanden, zie ik deze graag.’

Hierna werd mijn nummer geblokkeerd en sindsdien is er geen actie meer ondernomen vanuit Bio Control Group.

Conclusie is dat voor betaling alles netjes wordt uitgelegd, garantie van 5 maanden wordt gegeven en er op de afspraak wordt verschenen.
Eenmaal betaald, ontwijkt Bio Control Group contact, komt ze haar afspraken niet na en probeert ze met een prijsreductie en blokkeren van het telefoonnummer van de klant verder te gaan.

Ons werd verzekerd dat het muizenprobleem volledig opgelost zou worden, zo zeker dat we zelfs een garantieperiode van 5 maanden kregen.
Het probleem is onveranderd gebleven, de situatie is niet opgelost, afspraken en de garantieperiode worden niet nagekomen en klanten worden geblokkeerd als deze over de garantieperiode beginnen.

Totaal geldbedrag terug of alsnog de muizenbestrijding volbrengen.
Op dit moment is er op een nare manier geld van ons afgenomen, welke we hebben gegeven voor de zekerheid van muizenbestrijding.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bio Control Group nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door lonnekelimpens