Klacht: Bingo belspel IKEA

op 28 mei 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik stuitte op een advertentie van Ikea om mee te doen aan een bingo spel om een cadeaubon van 500€ te kunnen winnen. LEUK! Ik ben al jaren trouwe klant, en een bon komt altijd te pas. Ik koos een nummer en ja hoor, raak, ik maakte kans. Eerst nog een nummer bellen 09091929. Vervolgens kreeg ik een aantal vragen die ik moest beantwoorden. Na zo’n 30 vragen, vertelde de computerstem me “goed zo, de eerste 10 vragen zijn beantwoord, ga nu door naar de 2e ronde”. je blijft aan de telefoon, aangemoedigd door de computerstem. Vervolgens kreeg ik weer quasi dezelfde vragen te beantwoorden, na 20 minuten (!) dezelfde zin : de eerste 10 vragen….. Ik heb na 35,16 minuten opgehangen kosten hiervoor waren € 35,38,-. Ik voel me echt beetgenomen, had ik niet van Ikea verwacht om zo geld af te troggelen van mensen door ze onnodig lang door een getruceerd spelletje aan het lijntje te houden. Ik snap de bedoeling van een kansspel, in samenwerking met andere bedrijven die je dan mogen benaderen per telefoon enzo. Maar met een doorgedraaid bandje ????

Ik zou tevreden zijn als IKEA de verplichtingen na zou komen omdat ik heb gewonnen en de cadeaubon van € 500,- mag ontvangen. Of op zijn minst het bedrag wat ik heb besteed aan á € 35,38 terug gestort krijg op mijn rekening. Met evt. een cadeaubon of kortingbon van 25% onbeperkt geldig

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 13 juli 2016 om 12:05 geantwoord