Klacht: billy koekenkast + deuren

op 19 mei 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

ik heb enkele jaren geleden de BILLY boekenkast bij Ikea gekocht.
ik wou er graag de deuren bij dus heb ze aangekocht.
toen ik thuis kwam en deze wou monteren zag ik dat het helemaal niet paste.
ik he b toen naar Ikea gebeld en ze zeiden me dat dit komt omdat de BILLY kast recent vernieuwd is waardoor de nieuwe deuren niet op het oude model van kast passen.
(dit stond nergens vermeld op de website en ook niet in de winkel)
ik vroeg hoe dit opgelost kon worden en de persoon aan de telefoon zei dat ik 2 opties had.
ofwel kon ik de deur terug brengen en mijn geld terug krijgen of wel kon ik zelf uitdokteren waar de gaten moesten komen en ze zelf boren op goed geluk. ik vroeg hem of ik ook de kast kon komen ruilen tegen een nieuwe kast.
hij zei dat dit enkel ging als de kast schade vrij was en ik het kasticket nog had. aangezien dat ik de kast 2 jaar gleden gekocht heb, heb ik het kasticket ook niet meer. en het is een Ikea kast (die kan je bijna onmogelijk schadevrij houden want toen ik deze kast nog maar tegen de muur zette brak er al een stukje van de hoek af omdat deze langs de achterzijde niet afgewerkt is (open en bloot geperst hout)
ik heb het toen bekeken met de kast en merkte al snel een ander probleem op.
ik heb de witte BILLY boekenkast en wou er een witte deur op zetten.
maar helaas komen de kleuren zelfs niet overeen.
dus ik ben nu verplicht van een nieuwe kast te kopen.
en ben al zeker niet te spreken over hoe dat ze aan de telefoon mij deze 2 opties gaven. ik vind dit niet kunnen.

als er een oplossing word gevonden in de vorm van een nieuwe kast of op zen minst een korting bon / tegoedbon omdat dit nergens vermeld stond op de website

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 13 juli 2016 om 10:55 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Elient