Klacht: Bijna van de fiets gereden door aso buschauffeur

op 09 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanmiddag werden ik en mijn vrouw door een busschauffeur van lijn 158 Veghel Den Bosch van onze fiets afgereden. Toen ik de chauffeur hier op aansprak sommeerde hij mij dat ik maar eens moest stoppen. Toen ik dat uiteindelijk niet deed probeerde de aso chauffeur mij en mijn vrouw met de fiets van de fietspad af te rijden. En dat voor een beroepschauffeur. ( wat een ster!! ). Uiteindelijk reed de chauffeur ons voorbij en stak hierbij zijn middelvinger op! Hmmm hoort zoiemand wel achter het stuur van een lijndienst?

Excuses van Arriva en zeker van de chauffeur!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste Hia, Wat een vervelende en gevaarlijke ervaring. Om je klacht in behandeling te nemen, hebben we nog een aantal gegevens nodig: - tijdstip - locatie - bestemming op de bus Met vriendelijke groet, ^Wouter Medewerker Klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht Hia

3 maanden geleden - Beste Wouter dankjewel voor de snelle reactie! Ik kan u vertellen dat het behoorlijk schrikken is als een beroepschauffer je probeert op de fietspad van de fiets af te rijden!! Het tijdstip was tussen 15.15 en 15.30 uur. Rotonde Heeswijk Dinther. Chauffeur van de Beugt afgereden richting Heeswijk Dinther. Bestemming van de Bus was Den Bosch centraal. Verder kan ik er nog steeds met mijn verstand niet bij, dat zo iemand zich een beroepschauffeur noemt!!! Met vriendelijke groet, Hia

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste Hia, Dank je wel. Ik zet het door naar de manager in de regio. Zodra we meer weten, laten we je het weten. Heb je schadeletsel en ben je van mening dat Arriva daarvoor aansprakelijk is dan kun je een melding indienen. Wij hebben dan een schriftelijke aansprakelijkheidsstelling van je nodig. In de aansprakelijkheidsstelling geef je een verklaring van het voorval, een bewijs van de opgelopen schade. De aansprakelijkheidsstelling dient door jou persoonlijk te worden ondertekend. Voor een snelle afhandeling vragen wij je, indien bekend, onderstaande in je aansprakelijkheidsstelling op te nemen: • Gegevens gedupeerde: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer. • Datum, tijdstip, locatie, rijrichting van de bustrein en omschrijving van het voorval. • Omschrijving van de schadeletsel, plus eventueel gemaaktete maken kosten. • Beschrijving eventueel reeds genomen acties (bijvoorbeeld politie, ziekenhuis, verzekering). Je kan je aansprakelijkheidsstelling sturen naar: Arriva Personenvervoer Nederland B.V. T.a.v. afdeling Riskmanagement Antwoordnummer 1004 8440 VB Heerenveen Ook kun je een e-mail naar afdelingschade@arriva.nl sturen. Een postzegel is niet nodig. Na ontvangst van je aansprakelijkheidsstelling wordt deze geregistreerd en starten onze collega’s van de afdeling Riskmanagement de procedure. Deze afdeling zal je aansprakelijkheidsstelling beoordelen en afhandelen. Met vriendelijke groet, ^Wouter Medewerker Klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht Hia

3 maanden geleden - Beste Wouter, Is er inmiddels al contact geweest met de manager? Graag hoor ik van jou wat de status is. Met vriendelijke groet, Hia

Arriva

Heeft op 19 september 2018 om 23:00 geantwoord

Beste Hia,

We hebben reactie ontvangen op je klacht.
De chauffeur heeft het toch iets anders ervaren dan jullie dit hebben gedaan.
Hij geeft aan inderdaad te hard richting rotonde te zijn gereden, maar is toch tijdig voor jullie gestopt. Hij kan zich voorstellen dat jullie beiden geschrokken zijn, daarvoor biedt hij dan ook zijn excuses aan, maar geeft wel aan dat hij jullie niet van de fiets heeft gereden.

Jullie emotie is dan ook begrijpelijk. De chauffeur geeft aan dat mevrouw haar vinger op stak naar hem. Hij is hiervoor een afslag verder gestopt en heeft zijn deuren geopend om te vragen waarom, wederom zonder te snijden op het fietspad.

Excuses voor de schrik en het ongemak die jullie hebben ervaren.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Heeft op 20 september 2018 om 09:39 geantwoord

Beste Lina, ik ben zeker niet tevreden met u antwoord. De chauffeur is zeker niet gestopt bij de volgende afslag!! Maar heeft ons echt wel geprobeerd van de fiets af te rijden op de fietspad!! Ik vind het echter zo jammer dat ik dit voorval niet gefilmd heb met mijn phone! Wat ik dan verwacht had van de chauffeur, is dat hij gewoon toegeeft van het feit dat hij ons beide van de fiets wilde rijden!

Ik hoor graag van u,
Hia

Alle klachten die gemeld zijn door Hia