Klacht: Bijna aanrijding door Buschauffeur die vind dat hij alle rechten heeft!

op 19 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik rijd op de overtoom in Gorredijk op 19 sep om 17.02 uur.
Ik word door iemand die daar aan de weg werkt in een oranje hesje verwezen dat ik door moet rijden.( Zij regelden het verkeer) Er stonden mensen die de auto`s vertelden wanneer ze mochten rijden en niet. ( ze zijn daar aan de weg bezig) De buschauffeur van de andere kant rijd gewoon door zonder te stoppen en seint alleen met groot licht zonder af te remmen. Dat terwijl er slechts 30 gereden mocht worden. Ik word gesommeerd door de mensen die aan de weg werken om door te rijden en heb bijna een aanrijding met een bus die richting Heerenveen rijd. Dit omdat de chauffeur vertikte om te stoppen,terwijl ik door moest rijden van de wegwerkers.

Een buschauffeur moet juist extra zijn maar deze idioot zorgt bijna voor een aanrijding. Omdat hij het vertikte om te stoppen.
Dit was de lijn 20 of 21. Ik ben pas tevreden als jullie deze buschauffeur vertellen dat dit niet zo kan. Een excuus zou ook op zijn plaats zijn ben ik van mening.

Ik word gesommeerd om door te rijden. vervolgens vind de buschauffeur dat hij alle rechten heeft en rijd door zonder af te remmen en doet alleen zijn grote licht aan.

Nogmaals deze buschauffeur zorgt voor een gevaarlijke situatie, als buschauffeur moet je juist extra opletten in het verkeer!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 september 2018 om 20:28 geantwoord

Beste BenBenBenBen,

Niet leuk om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je flink bent geschrokken.

Klachten over het rijgedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Je reactie heb ik daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden. Daarnaast staat de veiligheid van onze passagiers en medeweggebruikers bij ons op de eerste plaats.

Excuses voor het ervaren ongemak en de schrik.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door BenBenBenBen