Klacht: Bij Vrijuit iedere dag 4 uur rijden van appartement naar skigebied…

op 01 juni 2016 over Vrijuit reizen in de categorie Online Reisbureaus

(en weer terug…)
Wij vroegen Vrijuit om een offerte voor een ski-vakantie voorjaar 2017.
Inclusief ski-passen.
Het antwoord van Vrijuit was;
“Bij dit appartement is het bijvoorbeeld wel mogelijk om een skipas bij te boeken.”
Hierop vroegen wij om de prijzen.
Later kregen wij een mail van Vrijuit dat het opeens niet mogelijk was.
Toen wij hier naar vroegen en terug mailden, was het opeens wel weer mogelijk en kregen wij een aanbieding voor een skipas.
Daarna vroegen wij wederom een complete aanbieding, appartement + skipassen. Toen konden de skipassen er opeens weer niet bij….
Na wederom een reactie terug gestuurd te hebben konden de skipassen er opeens wel weer bij….
Vrijuit bood echter een andere naam van de skipassen aan. Niets vermoedend wilden wij gaan reserveren maar bedachten ons dat we de naam van de aangeboden skipas maar eerst gingen zoeken op internet.
Het bleek om een totaal ander ski-gebeid te gaan wat meer dan 200 kilometer verderop van het appartement lag en wat minimaal 4 uur rijden was! Onvoorstelbaar dat Vrijuit dit zomaar aan een achteloze klant aanbiedt!
Wederom vroegen wij Vrijuit ons een reactie (zij reageren overigens alleen maar midden in de nacht). Daar kwam dit antwoord op terug:
“Zoals reeds is uitgelegd, kunnen wij voor dit gebied enkel skipassen bijboeken voor het skigebied Alpe d’Huez ” . Blijkbaar vindt Vrijuit het heel normaal om een klant die voor bijna 4000 euro een reis wil boeken op te zadelen met een ski-gebied wat 4 uur rijden is vanaf het appartement… (terwijl op de foto’s staat dat de piste bij het appartement ligt…). Weer vroegen wij Vrijuit om een serieuze plausible verklaring voor hun aangeboden skigebied wat 4 uur rijden verderop ligt.
Het enige antwoord wat wij daarna kregen was;
“Wij kunnen momenteel voor dit gebied geen skipas aanbieden”.
Verder totaal geen excuses, geen handreiking, niets van dat alles…
Noot meer Vrijuit dus!

Met een andere reisorganisatie

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vrijuit reizen over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vrijuit reizen in behandeling genomen

Bericht van Vrijuit reizen

9 maanden geleden - Geachte heer Steenhuis, Hartelijk dank voor het uiten van uw ongenoegen. Uiteraard wensen wij deze kwestie graag te onderzoeken. Skipassen zijn bij onze wintersportreizen niet standaard inbegrepen. Bij sommige accommodaties is het mogelijk deze optioneel bij te boeken. Heeft u reeds een boeking bij ons gemaakt? Dan ontvangen wij graag uw reserveringsnummer. Heeft u geen boeking bij ons gemaakt? Dan horen wij graag om welke accommodatie het gaat. Gelieve deze te mailen naar servicedesk@vrijuit.nl. U krijgt dan binnen 24 uur antwoord. Wij staan 24/7 voor u klaar. Met vriendelijke groet, Vrij Uit

Reactie van de melder van de klacht McJohn

9 maanden geleden - Goedendag, Wij worden een beetje moedeloos van uw reacties en uw bedrijf. Als u even de moeite had genomen om uw eigen servicedesk te benaderen dan had u ons uw vragen niet hoeven te stellen... Dit tekent precies de (standaard) werkwijze van uw organisatie. En als u onze klacht serieus had gelezen dan begrijpt u toch zeker zelf ook wel dat voor de 8e keer! mailen naar het door u genoemde mailadres (wat overigens een slordige typefout bevat) totaal geen zin heeft? Resumerend; met uw standaard oppervlakkige reactie komen wij dus niet verder. Wilt u hier svp serieus induiken en de prospect een passende handreiking en OPLOSSING bieden! Groeten, J.S.

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vrijuit reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vrijuit reizen

Heeft op 05 juni 2016 om 19:28 geantwoord

Geachte heer Steenhuis,

Allereerst onze oprechte excuses voor het feit dat u van ons steeds tegenstrijdige berichten heeft ontvangen betreffende de skipassen.

Wij hebben zaterdag en zondag een aantal malen geprobeerd om telefonisch in contact met u te komen, zodat wij het persoonlijk met u kunnen bespreken en
u wellicht een passende oplossing kunnen bieden.

Wij hebben u gebeld op telefoonnummer 0348-485265. Hierop kregen wij helaas geen gehoor. Het lijkt of de telefoon naar een fax overgaat.

Wilt u ons het juiste telefoonnummer doorgeven, zodat wij contact met u kunnen opnemen?

Alvast onze hartelijke dank.

Vrij Uit

Heeft op 06 juni 2016 om 07:53 geantwoord

Goedendag,

Waarom publiceert u ons telefoonnummer op internet?
Zou u dat zelf ook doen met uw privé-nummer?
U kunt ons gewoon een mailtje sturen met een juiste oplossing.
Groeten,
J.S.

Alle klachten die gemeld zijn door McJohn