Klacht: Bij opzeggen altijd opzegbrief kwijt en dat voor de 2e keer

op 10 augustus 2017 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Fit All Day, heet nu Fit for Free
Ik heb een 3 maanden abonnement afgesloten bij Fit All Day van 20 jan t/m 20 april. Dat omdat ik al wist dat ik de gehele zomer niet meer kon sporten vanwege vakantie etc. Eind maart ben ik naar de balie gegaan om te vragen hoe dat zit met de beeindiging van je abonnement en inleveren pasje. De man achter de balie gaf me een adres en zei dat ik uiterlijk twee weken voor de afloop vh abonnement een opzegbrief moest sturen. Dat heb ik meteen gedaan!! Opzegbrief dato 30 maart. 15 juni ( 1 dag voordat ik op mijn 3 weekse vakantie ga) krijg ik plotseling een rekening in de bus van 87 euro.. Wat blijkt?? Ze hebben gewoon het abonnement door laten lopen.. dat wilde ik niet! Ik had immers 2 keer opgezegd! Ik heb een email gestuurd naar Fit All Day om uitleg te vragen. Daarop ben ik gebeld. De dame zegt geen brief ontvangen te hebben (dat geloof ik dus niet, want dat was bij Fit For Free in 2011 al precies hetzelfde liedje, ook de opzegbrief kwijt (jaja) en pas in 2014 was ik werkelijk van ze verlost) Ik wilde dit opgelost hebben 1 dag voordat ik op vakantie ging en toen zei ze: Ik wil die rekening wel verschuiven naar augustus, dan kan je dan weer komen sporten voor die 89 euro. Ik heb gezegd: Ik zit nu wel met mijn arm vanaf MEI omdat ik een scheur in mijn pees heb, maar als ik terug kom van vakantie dan gaan we even kijken hoe het ervoor staat. want is mijn arm BETER, wil ik misschien wel weer komen sporten bij Fit All Day vanaf augustus/september. (lijkt me logisch, want waarom een abonnement afnemen als je niet komt?) 16 juni stuurde de dame me een email, maar die heb ik pas 3 weken later kunnen lezen omdat ik op vakantie was. daar stond in: Uit coulance (welke coulance ?????????? – ik heb me aan re regels gehouden!!) de contributie van 3 maanden (periode 20-4-2017 tot 20-7-2017) om te zetten naar een nieuw abonnement die ingaat in augustus. Tevens die nieuwe periode betalen binnen 14 dagen. (Gek als ik een dag ervoor vertel 3 weken op vakantie te gaan). Nu was het zo dat ik er wel voor open stond een nieuw abonnement aan te gaan bij fit All day, maar wel als mijn arm ook echt beter was. Nu is het zo dat mijn arm nog slechter is. Sporten zal ik het eerste half jaar niet kunnen. Ik ben uit mezelf naar de Fit All Day gegaan vanwege dat mailtje van 16 juni. Plotseling was het Fit For Free geworden met andere mensen aan de balie. Ze melden mij daar dat ik was uitgeschreven en dat het bedrag op 0 euro stond. Ik zei dat ik sowiezo al niet kon sporten en dat ik de pas nog in bezit had. Een andere jongen die half meeluisterde zei plots dat er een nieuw abonnement voor mij aangemaakt was, maar als het niet kon moest ik een medische verklaring inleveren. vandaag (8 augustus) kom ik met mijn medische verklaring en de opzegbrief van 30 maart. Word er mij gezegd dat ik vastzit en nu ineens WEL die 89 euro openstaat op mijn naam sinds vandaag. Ik vind dit gewoon niet eerlijk. HOE had ik anders op moeten zeggen?? Wat had ik meer kunnen doen om van mijn 3 maanden abonnement af te komen??? Dit is EXACT dezelfde situatie in 2011 met FIT for FREE wat pas stopte in 2014 (bleven ze iedere maand 3 jaar lang 2,95 afschrijven.. geld weliswaar NOOIT terug gezien!!) ook zogenaamd de opzegbrief kwijt en pasje niet ingeleverd volgens hen (zelfs het bewijsje drie keer opsturen hielp niets) . Daarom wil ik ook nooit meer wat met Fit For Free te maken hebben en ben ik bij Fit All Day gaan sporten. Ik wil überhaupt al niet in zee met Fit for Free. Dit nieuw abonnement word je dus gewoon opgedwongen! terwijl er al bekend was dat ik niet sporten kon vanwege mijn blessure die ik opliep in mei. Dit kan gewoon niet, vind het echt schandalig. Ik was bezig met opzeggen (heb nooit gevraagd om een langer abonnement dan 3 maanden.(wat ik daarna doe is mijn keus!) . Ik zit er weer tot mijn nek toe in vast wat ik ook doe en weet niet meer hoe ik van deze sportschool af moet komen.. want ga ik dit betalen, moet ik over twee maanden WEER opzeggen en gaat het waarschijnlijk WEER hetzelfde, word de volgende 3 maanden abonnement mijn strot doorgeduwd, want opzeggen kan niet. Ze zien zgn de opzegbrieven nooit) WAAROM KAN AFZEGGEN NOOIT BIJ EEN SPORTSCHOOL, met name FIT FOR FREE???? Ik wil van ze verlost worden voor de 2 keer.

Ik wil GEEN nieuw abonnement van 89 euro!
- ik wil dat die nieuwe 89 euro vervalt.
- ik wil dat ze mijn opzegbrief opzoeken en zich houden aan de regels van Fit All Day.Ik heb dat namelijk WEL gedaan (op tijd de aangegeven en de brief gestuurd binnen het opzegtermijn.
Ik wil al helemaal geen abonnement bij Fit for Free!!!! ( door situatie 2011)
- Ik wil dat ze eens stoppen met het automatisch doorlopen van 3 MAANDEN abonnement.. belachelijk gewoon!! ( het is 39 per maand, meer dan een maandbedrag van 19 euro!!!!! daar betaal je toch ook meer voor???? zodat je na drie maanden op kan zeggen???? Waarom kan ik niet opzeggen???????
- waarom word mij niet medegedeeld op 16 juni dat jullie Fit for Free gaan worden?? Ik wil al helemaal niets met Fit for Free te maken hebben (het was heus wel bekend bij jullie)
- En nu jullie weer Fit For free zijn.. wanneer krijg ik mijn 2,95 van 3 jaar lang terug te veel betaald , ik wacht nog steeds..???????? dat heb ik ook nog steeds tegoed

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 10 augustus 2017 om 13:23 geantwoord

Hallo Roos! We hebben jouw klacht twee keer ontvangen. Zie onderstaande reactie. Om verwarring te voorkomen, gaan we dit gesprek voortzetten bij de eerste klacht. Goed? :)

Reactie klacht:
Bedankt voor openhartige bericht, Roos. We vinden het jammer om te horen dat je in het verleden een nare ervaring met ons hebt gehad. We begrijpen dat je daarom liever jouw abonnement wilt opzeggen. De abonnementswijziging die we je hebben aangeboden hoef je niet te accepteren. Je kunt je Fit All Day abonnement maandelijks opzeggen. Uit je bericht begrijpen we dat je al hebt opgezegd, maar in de club geen formulier is? Heb je een kopie van de opzegging bewaard? :) Kun je anders jouw naw gegevens naar ons doorsturen? Dan kijken we dit voor de zekerheid na in ons systeem. We horen graag van je!

Heeft op 10 augustus 2017 om 14:24 geantwoord

Ik wil eerst bewijs van uitschrijving, ZEKER weten dat ik ook daadwerkelijk uitgeschreven ben. ik heb me VOLLEDIG aan de regels gehouden, dwz, binnen het termijn netjes opgezegd.nu jullie nog. Email is verstuurd naar info@fitforfree.nl

Reactie van de melder van de klacht Roos R

1 maand geleden - hallo??? Fit for Free.. Gaan jullie nog wat met deze klacht doen???? Ik heb een reactie gekregen en mail nogmaals mijn uitschrijvingsbrief van 30 maart en verder hoor ik niks meer. En dan staat er opgelost bij. Wat is er dan opgelost????????????

Bericht van fit for free

1 maand geleden - Een hele goede middag, Roos. Om miscommunicatie te voorkomen en het overzichtelijk te houden, werkt het beter om via één kanaal met ons te communiceren. We begrijpen dat je contact hebt gehad met onze klantenservice via de mail (info@fitforfree.nl). Heb je reactie/duidelijkheid gekregen op al jouw vragen? We horen het graag. :)

Reactie van de melder van de klacht Roos R

1 maand geleden - Nee, natuurlijk heb ik geen duidelijkheid gekregen. Ik wil gewoon een bewijs van uitschrijving van Fitt al day. Ik heb geen abonnement bij Fit for Free. En ik wens ook niet dat die gewoon door mijn strot geduwd word zoals nu het geval is. Ik heb 15 juni contact gehad om een klacht in te dienen omdat mijn 3 maanden abonnement doorliep terwijl ik opgezegd had per brief en aan de balie. En hoe de klantenservice nu zo stelt alsof er afspraken zijn gemaakt voor een nieuw abonnement. IK WIL GEEN NIEUW ABONNEMENT! Ik had een drie maanden-probeer abonnement. Wel eens van de wet van Dam gehoord????? bovendien kan het ook niet, want ik heb sinds mei een blessure (gescheurde pees) ook DAT is 15 juni duidelijk aangegeven tijdens het telefoongesprek, dus sporten kan sowieso het eerste half jaar niet. Mevrouw heeft alleen de boel verdraaid in de mail (die ik pas dik drie weken NA dato kon lezen vanwege vakantie. Ik ging weg op 16 juni, ook dat wist ze.) Bovendien nu jullie weet Fit for free zijn geworden vraag ik tevens alsnog mijn 2,95 per maand terug die ik vanaf maart 2012 t/m december 2014 heb betaald.. En dat onderwerp word zelfs na 3 maal vragen ontweken.. Als jullie nog menen geld tegoed hebben van mij.. vereken dat maar met jullie zogenaamde openstaande bedrag. Ik krijg namelijk nog geld van JULLIE!!! Dat was door de rechter bepaald. Ik wil geen zaken meer doen met FIT FOR FREE sinds 2012. Stuur me gewoon dat uitschrijvingsbewijs van fit All day. Zo niet, dan ga ik dit via de rechter terugvorderen en maak ik er een juridische zaak van. tevens ga ik ook een klacht indienen bij de geschillencommissie Sport en beweging. Ik heb nog bewijzen zat en zal deze hele zaak naar buiten brengen.

Alle klachten die gemeld zijn door Roos R