Klacht: Bij mij thuis heet dit leugens, zwendel en diefstal

Frank-nl2 op 27 april 2020 over Schipholtickets.nl‎ in de categorie Online Vliegtickets

Vliegtickets.nl en schipholtickets.nl en wtc.nl zijn allemaal van Otravo BV met allemaal hetzelfde probleem: al meer dan een maand telefonisch onbereikbaar en geen reactie op email. Bij mij nog een schepje erbovenop. Ze weten niet beter of ik zit nog in Goa (India) en ze zouden een retourvlucht regelen. Die ligt al sinds begin maart bij hun back office en moet alleen nog bevestigd worden. Sindsdien niets meer. Ze hebben me totaal in de strgrond laten zakken. Schofterig gewoon.

Ben inmiddels terug via een vlucht van de duitse ambassade. En dan ontvang ik opeens doodleuk een nieuwsbrief van Vliegtickets.nl dat ik een voucher kan krijgen. Wat heb je aan een voucher als je vastzit in het verre buitenland? En de voorwaarden van die voucher zijn volgens hun dezelfde voorwaarden als van de KLM, maar echt niet dus. Die voucher gebruiken moet via een duister achterkamertje en binnen 5 maanden anders is de voucher verlopen, voucher is exclusief kosten en betaalde extra’s en als klap op de vuurpijl helaas geen geld terug. De originele KLM voucher is een JAAR geldig en daarna kun je WEL geld terug krijgen. Ook heeft de ACM hele andere regels opgesteld. Waar halen ze het lef vandaan?

We hebben ze een aangetekende brief gestuurd en die hebben ze geweigerd(!) Een email aan Otravo met dezelfde inhoud is binnen 1,5 uur beantwoord met “we gaan binnen een maand reageren” Hun websites draaien ondertussen gewoon door alsof er niks aan de hand is en daar kun je nog steeds lekker je geld weggooien.
Waar ruikt dit alles naar? Juist. Deze handige jongens zijn zichzelf over onze ruggen mbv corona flink aan het verrijken.

Ze gaan natuurlijk zeggen tja, overmacht he, corona, annuleringen, kunnen wij ook niets aan doen of helaas blabla, u kunt een zaak beginnen. Nou, mijn advocaat zegt dat ze geen poot hebben om op te staan en dat faillisement truukjes ze ook niet gaat helpen (fraude). Ik ben liever mijn geld kwijt aan een advocaat dan dat vliegtickets.nl er mee vandoor gaat. Diefstal mag niet lonen. En als ze het op een zaak aan laten komen, dan gaan we ze ook zo hard pakken als maar kan.

Otravo co moet zich eerst even diep gaan schamen. En verder de creditvoucher van de KLM gewoon 1:1 doorgeven zonder achterdeurtjes gedoe, mijn extra gemaakte kosten vergoeden, met hun lange vingers van mijn geld afblijven, gewoon terug betalen wat ik niet heb gekregen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schipholtickets.nl‎

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schipholtickets.nl‎ nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Frank-nl2