Klacht: Bij DHL gaat het (te) vaak fout en liegt de klant gewoon voor.

op 23 juni 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Inmiddels is dit alweer de 7e (!) keer dat het fout gaat bij DHL. Maar wat nog erger is, is het feit dat ze ook gewoon liegen tegen de klant.

Afgelopen vrijdag (19 juni) zou volgens de DHL trackingsite een pakket bij mij afgeleverd worden. Tegen het einde van de dag nog niks ontvangen, dus vervolgens maar een Tweet gestuurd naar DHL. Vervolgens een nietszeggende reactie gehad. Even later werd ik gebeld door een vrouw die werkzaam was voor DHL.

Deze kon mij vertellen dat het pakket niet ingeladen was op het distributiepunt in Eindhoven. Schijnbaar was de bezorger aan de late kant en ging het allemaal te gehaast, waardoor sommige pakketten dus niet ingeladen waren. Helaas is dit in het verleden ook al diverse keren gebeurd (eveneens vanaf hetzelfde distributiecentrum). Men mag toch op zijn minst verwachten, wanneer dit een keer eerder gebeurd, dit inmiddels al opgelost moet zijn, toch? Maar niks hoor. Dit is inmiddels de 7e keer al en het gaat allemaal doodleuk verder bij DHL.

De desbetreffende vrouw bood haar excuses aan (uiteraard koop je daar niks voor). En het pakket zou nu de volgende dag afgeleverd worden (op zaterdag 20 juni). Helaas kon ik zelf die dag niet thuis zijn, dus heb ik mijn zwager de opdracht gegeven om te wachten op het pakket… Het zal u niet verbazen dat DHL ook deze afspraak niet na kwam. Mijn zwager heeft de hele dag voor niks bij mij thuis gezeten, want DHL is mooi niet langsgekomen. Waarschijnlijk dachten ze “laat de klant maar stikken”.

Ik vind het ronduit schandalig dat DHL keer op keer haar klanten in de steek laat door het niet bezorgen van pakketten en het niet nakomen van gemaakte afspraken…!! DHL dupeert hierdoor haar klanten gewoon.

Aangezien dit de zoveelste negatieve/slechte ervaring is met DHL en ik er inmiddels schoon genoeg van heb, plaats ik nu dus een klacht (op alle websites die daarvoor bestemd zijn). Tevens heb ik de webshop geïnformeerd om niet meer met DHL te versturen, maar een andere, meer betrouwbaardere vervoerden, zoals UPS.

Want DHL bezorgd niks, komt afspraken niet na en liegt haar klanten gewoon voor…

Het “fijne” aan dit alles, is dat ik juist extra (geld) heb betaald voor een snelle verzending bij de desbetreffende webshop. De webshop heeft hier zeer snel in gehandeld, echter blijkt dat DHL absoluut onbetrouwbaar is als vervoerder. Ik betwijfel ten zeerste of het pakket überhaupt nog aankomt, want als ik de status controleer, dan ligt het pakket nog altijd in Eindhoven. Zucht.

Aangezien DHL;

a) niet (op tijd) bezorgd
b) gemaakte afspraken niet na komt
c) gewoonweg de klant voorliegt

verlang ik dat DHL de door mij betaalde verzendkosten vergoed.
Niks meer en niks minder.

Zeker gezien het feit dat ik extra heb betaald aan de webshop voor een snelle verzending. De webshop kwam haar verplichtingen na, maar helaas doet DHL dat dus absoluut niet...

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht MvdL1979

2 jaren geleden - Ik heb al diverse keren het klachten formulier ingevuld (ook in het verleden), maar volgens mij worden die klachten nergens naar gestuurd, want ik heb daar nog nooit geen enkele reactie over mogen ontvangen. Het interesseert DHL gewoon niet. Het ergste vind ik nog wel dat gewoon liegen en dat ik (of mijn zwager) de hele dag zaterdag voor niks thuis heeft gezeten. Al deze ellende had allemaal voorkomen kunnen worden als het pakket gewoon vrijdag was afgeleverd, zoals aangegeven stond.

Reactie van de melder van de klacht MvdL1979

2 jaren geleden - K*t DHL blokkeert mijn Twitter account nu zelfs. Klantenservice bestaat niet bij DHL. Als zij iets niet kunnen afleveren, dan blokkeren ze je gewoon en drukken ze het pakket achterover. Misschien moet ik toch maar aangifte doen als het pakket vandaag niet afgeleverd wordt. Het zou mij niks verbazen als het pakketje van de spreekwoordelijke vrachtwagen is "gevallen". DHL = Boevenbende!

Reactie van de melder van de klacht MvdL1979

2 jaren geleden - Zojuist werd ik gebelgd door DHL. Geen excuses voor de leugentjes (zoals vrijdag, zaterdag, maandag afleveren), maar er wordt een hand boven het hoofd gehouden boven hun eigen medewerkers. Zoals ik hierboven al heb aangegeven; DHL dupeert alleen klanten. Het internet staat vol met negatieve reacties, ervaringen en dergelijke m.b.t. DH(e)L. De persoon aan de andere kant van de lijn interesseerde het helemaal niets dat het inmiddels de 7e keer fout was gegaan bij DHL (schijnbaar de normaalste zaak van de wereld). De persoon ik kwestie vond het erger dat ik "boos" was geworden op de medewerkers van DHL. Misschien was ik inderdaad iets te "uitbundig" met mijn taalgebruik t.o.v. de medewerkers, maar als je "domme" en "nietszeggende" antwoorden krijgt, dan kun je een dergelijke reactie verwachten. Maar ja, nu wordt het pakket morgen (dinsdag 22 juni) afgeleverd, maar ik geloof er helemaal niks van. DHL staat nu absoluut niet bekend om het nakomen van afspraken (zie het internet voor de problemen met en rondom DHL). Mocht het pakket morgen weer niet afgeleverd worden, dan ga ik gewoon aangifte doen tegen DHL i.v.m. verduistering/diefstal. Het blijft absurd te noemen dat in het korte telefoongesprek van zojuist niet eens excuses wordt aangeboden vanwege het feit dat men liegt en valse afspraken maakt. Maar ja, ik heb nog een paar verrassingen voor DHL klaar staan.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 23 juni 2015 om 13:58 geantwoord

Goedendag,

Dit klacht.nl account is in feite uitsluitend bestemd voor klachten m.b.t. producten van DHL Parcel Nederland. Helaas kunnen onze medewerkers klachten van andere DHL netwerken of klachten over zendingen buiten Nederland niet in behandeling nemen.

Helaas zijn wij niet in staat u verder te helpen, aangezien uw zending via het netwerk van DHL Express gaat. DHL Express is een compleet gescheiden netwerk van DHL Parcel met zijn eigen voorwaarden en klantenservice. Ik begrijp dat mijn collega's van DHL Express ook al contact met u hebben gezocht om de klacht verder te behandelen. Daarom sluiten wij bij dezen uw klacht hier op de website.

Als de klacht nog niet is opgelost kunt u verder contact opnemen met de klantenservice van DHL Express op het gratis telefoonnummer 0800 0552. Mijn collega's van DHL Express kijken dan alsnog graag of ze samen met u tot een oplossing kunnen komen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Het DHL Parcel webcare team

Bericht van DHL

2 jaren geleden - Beste Robin, Wat vervelend dat je zo negatief over DHL bent en u hierdoor de noodzaak ziet u hier zo negatief over uit te laten. Wij vinden in de eerste plaats iedere fout die wij maken, alsook iedere negatieve ervaring met ons bedrijf heel vervelend en nemen klachten daarover heel serieus. DHL herkent zich echter niet in het negatieve beeld dat uit klachtensites op internet naar voren komt. Met de tientallen miljoenen pakketten die DHL op jaarbasis alleen al in Nederland bezorgt, vormen de negatieve reacties die bv op deze website en andere klachtensites staan nog geen 1% van het totaal aantal zendingen. Verder is het goed zich te realiseren dat de aard van onze dienstverlening zodanig is dat klanten simpelweg en terecht verwachten dat alles goed gaat en daar niet zo snel ruchtbaarheid aan geven, terwijl een fout, geheel begrijpelijk, meteen tot een volledig ontevreden reactie en sneller geuite frustratie leidt. Wij investeren enorme bedragen in de opleiding van mensen en nieuw materiaal voor het verbeteren van capaciteit en kwaliteit. Ondertussen nemen wij iedere individuele klacht zeer serieus. Daarmee stellen we alles in het werk om fouten en vergissingen te herstellen en in de toekomst te vermijden. We nodigen u dan ook zeker uit om de dialoog aan te gaan met de collega's van DHL Express om alsnog tot een oplossing of compromis te kunnen komen, om hopelijk zo meteen ook herhaling van eventuele gemaakte fouten in de toekomst te kunnen voorkomen. Met vriendelijke groet, Het DHL Parcel webcare team

Reactie van de melder van de klacht MvdL1979

2 jaren geleden - Wie is Robin? Dat is de beheerder van Klacht.nl. Niet ik dus....! Geen wonder dat het altijd fout gaat bij DHL. De juiste persoon kunnen ze niet eens aanspreken, dus laat staan pakketten (op tijd) bezorgen. Nou voor mij nevernooit geen DHL meer. Inmiddels al 7 keer fout gegaan. Ik heb de moet opgegeven inmiddels. Geen wonder dat er tig klachten over DHL gemeld staan op het internet.

2 jaren geleden - Ik heb bericht ontvangen dat deze klacht over DHL is afgesloten door de melder van de klacht.

2 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DHL beoordeeld.

Heeft op 30 mei 2016 om 20:06 geantwoord

Waardeloos bedrijf.