Klacht: Bezwaar boete

op 16 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag heb ik een boete gekregen voor zwartrijden in de trein. Ik vind het geheel onterecht. Ik weet zo ontzettend zeker dat ik heb ingecheckt! Misschien is er iets mis met een paaltje op station Gorinchem (overigens zijn er weinig paaltjes en staan ze op onduidelijke plekken). Verder betaal ik maandelijks 90 eu in mijn collegegeld voor mijn studenten OV, voor mij heeft het dus geen meerwaarde om zwart te rijden, daarvoor deed ik het dus totaal niet met de intentie. In- en uit checken is een formaliteit voor studenten.

Ik ben tevreden als arriva mijn klacht serieus neemt en mijn boete intrekt.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Marloes H.

9 maanden geleden - Niet alleen de hoogte van de boete wordt aangepast. Vanaf 1 april kunnen studenten met een ‘vrij reizen’-abonnement opgelucht ademhalen wanneer zij zijn vergeten in te checken en vervolgens worden gecontroleerd door de conducteur. Nu krijgen studenten soms, ondanks het feit dat zij vrij mogen reizen (doordeweeks of in het weekend), alsnog een boete, wanneer blijkt dat zij met hun OV-chipkaart niet hebben ingecheckt. In veel gevallen kan hier op dit moment al wel succesvol bezwaar tegen worden gemaakt. Vanaf 1 april is dat dus niet meer nodig, nu vanaf deze datum voornoemde situatie niet meer onder ‘zwartrijden’ valt. Dit bericht komt uit 2015 https://www.hetrechtenstudentje.nl/nieuws/vergeten-in-te-checken-geen-probleem/

Reactie van de melder van de klacht Marloes H.

9 maanden geleden - Ik heb nu ook op de website van arriva een klacht ingediend met alle benodigde documenten

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 16 februari 2018 om 18:17 geantwoord

Beste Marloes H,

Ik begrijp uit je klacht dat je er zeker van was dat je was ingecheckt. Helaas heb je toch een boete gekregen. Ik kan niet nagaan of er iets mis met de incheckpaal op dit station. Via dit kanaal kunnen we hierin niks voor je betekenen. Dit kun je melden via de website en dat heb je al gedaan zie ik in een latere reactie. Je klacht via de website zal in behandeling worden genomen en je ontvangt zo snel mogelijk reactie.

^Jimmy
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Marloes H.