Klacht: bezorging

op 05 mei 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Zonet zijn er bij mijn huisadres wat spullen bezorgd, een Pax kast en een matras. Ten eerste weigerden de bezorgers in eerste instantie de pakketten naar vier hoog te brengen omdat mijn adres twee hoog is. Dus dat op het formulier vermeld. Bij de bezorg service in het Ikea filiaal heb ik echter met klem gezegd dat de pakketten naar vier hoog moeten, gevraagd of dat geen probleem was. En dat was het niet verzekerde de medewerkster mij. Maar op de een of andere manier is dat niet vermeld geweest op het formulier dat de bezorgers bij zich hadden, ook al heb ik de betreffende medewerkster het wel zien opschrijven. En weigerden zij in eerste instantie het nog twee verdiepingen omhoog te dragen, ook al waren de pakketten veels te zwaar voor mij om omhoog te tillen.
Verder waren ze erg onbeschoft, verstonden en spraken ze erg slecht Nederlands. En waren ze ook nog vergeten het matras af te leveren, waar ik achter kwam nadat ik mijn handtekening al had gezet voor de levering. En moest ik hemel en aarde bewegen om ze dat alsnog te laten brengen! Deels doordat ze naar mijn idee vanwege hun gebrekkige Nederlands niet begrepen wat ik precies bedoelde.

Dus ik ben zeer ontevreden over deze service!

De interne communicatie is blijkbaar op dit gebied gebrekkig. Ik heb de vrouw bij wie ik de bestelling deed nog zien noteren dat het op de vierde verdieping moest maar blijkbaar is dat in de loop van het proces verdwenen. Dus die moet beter.

Deze bezorgers waren van begin af aan erg onbeschoft, ook voordat bleek dat er een miscommunicatie was geweest. En ze leverden dus geen goed werk door iets te vergeten af te leveren.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 12 juli 2016 om 13:49 geantwoord

Hej Birgitta,

door drukte lezen we je bericht nu pas. Onze excuses hiervoor.

Wat vervelend dat je zo\'n nare ervaring hebt gehad met onze transportservice :( We hebben je melding erbij gepakt en zien dat je klacht inmiddels is afgehandeld. Fijn dat er een oplossing is gekomen en nogmaals excuses voor het ongemak!

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: https://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

We wensen je een zonnige dag toe.

IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Birgitta de Deugd