Klacht: Bewust manipuleren van producten op site bol.com

op 20 maart 2020 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Goedendag, op woensdag 18-3-2020 heb ik bij Bol.com de Logitech G29 PS4 besteld. Deze was de afgelopen dagen daarvoor telkens wel beschikbaar of weer niet.

De prijs was ook lager dan normaal namelijk €202 ipv de gebruikelijke €209€215 die je overal ziet.
Ik heb het artikel in de middag besteld met verzending voor de volgende dag.

Echter kreeg ik die ochtend een mail van bol. Het artikel was niet leverbaar en een nieuwe levertijd zou niet bekend zijn. Na contact met onder andere bol via twitter en hun klantenservice kreeg ik te horen dat deze niet meer op voorraad was, dit nadat de dag ervoor mij verzekerd was dat dit niet het geval was.

Ik zou of kunnen annuleren en binnen 3 dagen mijn geld terug of ik zou 5 dagen kunnen wachten. Natuurlijk annuleerde ik mijn order.

Na annulering echter kwam ik erachter dat bol de prijs had aangepast naar €209 en dat deze weer bestelbaar was via de site.
Geen van alle personen met wie ik contact heb gehad (en dat waren er 3) kon mij vertellen dat wellicht de prijs fout stond.

Nee, bol heeft gekozen om mijn order niet te versturen en liet de keuze om te annuleren de beste keuze lijken.
Na veel contact op die dag kwam ik eindelijk uit bij iemand via twitter die mij wel op een normale toon kon helpen, iets wat de vorige niet konden doen.

Waar het op neer kwam, ik kon de €7 niet bijbetalen want ik had het al geannuleerd. Ik kreeg wel een €7 cadeaubon maar die kan ik pas gebruiken als ik mijn geld terug heb.

Dit duurt nu maximaal 3 werkdagen. Het is nu 2 werkdagen verder en de hoop is dat ik dit terug krijg.

Echter de echte klacht is het gesjoemel van de prijzen bij bol.com. Binnen 1 dag heb ik de prijs van €202 naar €209 zien gaan, toen naar bijna €220 en nu weer terug naar €209.

Ook dat niemand mij voor annulering kon vertellen dat de €202 een fout was waardoor ik wellicht na betalling van de resterende €7 alsnog mijn product had ontvangen, vind ik schandalig!

En in de tegenwoordige moderne wereld zou je denken dat het niet zo moeilijk is om een bedrag binnen 12 dagen terug te storten.

Geld ZSM terug, wellicht fijn voor andere potentiële klanten is dat er niet meer gemanipuleerd en gesjoemeld wordt met de prijzen en beschikbaarheid van producten!

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 20 maart 2020 om 16:42 geantwoord

Heeft op 20 maart 2020 om 16:47 geantwoord

Geen echte oplossing, vooral veel excuses.
Ondertussen artikel al ergens anders besteld. Bol.com STOP met het veranderen van de prijzen om de zoveel uur! Begint meer op een scam te lijken dan een daadwerkelijke webwinkel

Alle klachten die gemeld zijn door MikaTvBijsteren