Klacht: Beveiliging IOS 7 + slechte service

op 08 augustus 2016 over Apple in de categorie Electronica - Computers

Ik wilde onlangs mijn Iphone 4s herstellen. Ik gebruik al jaren 2 vaste apple-id’s (ook wel eens ingelogd op een derde), maar na resetten en bij opstarten werd mij gevraagd om de iphone te activeren met een apple-id. Ik heb hiervoor dus mijn 2 vaste geprobeerd die ik, zoals voorheen benoemd, al jaren gebruik. Helaas deden deze 2 het niet, ook het andere id waarmee ik wel eens heb ingelogd deed het niet. Toen ben ik gaan kijken waarom ze het niet deden en nu blijkt dat ik het allereerste apple-id nodig heb waarmee ik ben ingelogd. Ik heb deze telefoon helaas 2de hands gekocht jaren geleden en kan geen contact meer krijgen met de toenmalige verkoper. Ik heb dus geen idee hoe ik aan dat apple-id kan komen. Ik vind het dus waardeloos dat het niet het huidige id is. Dit zou als het goed is eventuele dieven ook tegen moeten houden aangezien ze mijn id niet weten. Nu ben ik er alleen de dupe van omdat ik de toenmalige eigenaar niet meer kan contacten.

Verder heb ik geprobeerd via een winkel/apple support meer te weten te komen over het probleem en of er een oplossing is. In de winkel konden ze niks voor me doen werd me verteld en ik moest maar bellen met apple. Toen ik dit wilde doen moest ik 30 euro betalen. Dit vind ik belachelijk! Een klantenservice zou naar mijn mening geen geld moeten kosten aangezien je niet zeker weet of je direct geholpen kan worden. Ook vind ik het raar dat ik niet geholpen kan worden in de winkel aangezien ik waarschijnlijk niet de eerste ben met dit probleem aangezien er veel 2de hands legaal wordt verkocht!

Als ze de activering kunnen omzeilen waarmee ik moet inloggen met het id van de toenmalige verkoper. Ik kan alles bewijzen dat ik mijn telefoon legaal heb gekocht en mij compleet aan de regels heb gehouden + ik kan zo 3 apple-id's geven waarmee ik ben ingelogd op de telefoon.

Verder ben ik tevreden als ik gewoon normaal geholpen kan worden en niet zomaar te horen krijg, ah hier kun je niks aan doen sorry en betaal maar 30 euro voor een gesprek waarvan ik nog niet eens weet wat ik er aan heb.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door gavindejong