Klacht: Betaling onderzoekskosten

[email protected] op 11 april 2018 over Renault in de categorie Automerken

Wij hebben in 2017 een occasion Renault Capture van 2015 gekocht met Garantie plus 5 jr tot 80.ooo km. Op de teller stond toen 11697 km.

Bij 19.000 km kregen wij klachten dat het linker voorraam -soms- niet open en of dicht ging. Bij de afspraak met de garage wat het probleem dus helder, toevallig deed het raam het bij de 1e afspraak echter wél. Dus zijn wij teruggestuurd want men kon het probleem dus nu niet onderzoeken.
Een week later hebben wij een nieuwe (2e) afspraak gemaakt: het linker voorraam doet het weer niet. Gelukkig constateerde men dit probleem nu zelf ook. Voor de bestelling en levering en installatie van een nieuwe motor moet een 3e en nieuwe afspraak gemaakt worden. Natuurlijk zijn deze kosten garantie maar de onderzoekskosten van rond € 40 moeten wij wel betalen. Waarom Het probleem was helder, wij zijn nu al 3 dagen onze auto kwijt voor dit geintje en vinden dat wij dit bij zo’n auto met net 19.000 km niet hoeven te verwachten.
Al met al zijn wij 3 dagen de auto kwijt, ergernis omdat men niet direct een motor zou vervangenbestellen en tenslotte de kosten van onderzoek, belachelijk voor woorden bij een auto van 19.000 km.
Waar kan ik hierover reclameren want ik wil die € 40 nu echt niet betalen.

Wanneer men eerlijk aangeeft dat ik als klant dit bij zo'n lage kilometerstand deze storing niet mag verwachten. Dan de discussie alleen al met de garage...! Met een Garantie plus van 5 jaar zou ik ook de kosten niet hoeven te betalen, ik zou eerder een schadeloosstelling en beslist een excuus verwachten.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Renault

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Renault nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door