Klacht: Betaling

op 15 september 2017 over VanDijk in de categorie Boekhandel

Ik heb vorig jaar 3 boeken geleend bij Van Dijk. Ik moest het dit jaar inleveren en heb hierover niks gehoord. Nu hoor ik dat de herinnering voor het inleveren van de boeken vaak via de mail gaat, ik heb geen ene mail gekregen over de inleverdag. Hierdoor wist ik dus ook niet dat ik het moest inleveren. Ik ben een maand op vakantie geweest en in deze maand heb ik een brief gehad, over dat ik de 3 boeken moest betalen. Nou, prima ik begrijp dat ik de boeken uiteindelijk moet betalen aangezien ik niet de boeken heb ingeleverd omdat ik die herinneringsmail nooit heb gekregen. Krijg ik van mijn moeder te horen dat zij een aanmaning krijgt via haar mail wat bedoeld is voor mij en dat de kosten met 40 euro omhoog zijn gegaan. Van Dijk werkt blijkbaar zo dat ze het via de ouders doen ook al ben je 18 jaar of ouder. Gelukkig heeft mijn moeder haar mail nagekeken, en zag ze de aanmaning. Ik heb gebeld en gevraagd of ik een betalingsregeling kon aanvragen. Dit kon dus niet omdat ik al 40 euro erboven op heb gekregen. Terwijl toen ik die brief met die rekening zag was de uiterste betaaldatum al voorbij. Dus in principe kan ik hier niks aan doen dat ik 40 euro er boven op heb gekregen en dus geen regeling kan treffen want ik kwam terug van mijn vakantie en toen was de betaaldatum al voorbij. Natuurlijk, ik ben van plan om het hele bedrag te betalen, maar ik wil graag wel in termijnen betalen. Want als ik die brief had gelezen voor die uiterste betaaldatum kon ik nog een betalingsregeling treffen maar omdat ik na die uiterste betaaldatum pas terug was kon ik het niet en kreeg ik een aanmaning.

En ik heb alle boeken nog.

Als ik dit bedrag in termijnen kan betalen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar VanDijk over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door VanDijk in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat VanDijk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

VanDijk

Heeft op 18 september 2017 om 08:14 geantwoord

Beste Hannah,

Het is mogelijk om het bedrag van € 179,45 in termijnen te betalen. U mag het bedrag in 3 termijnen betalen. Uit coulance hoeft u de aanmaningskosten dan niet te betalen. Per mail sturen wij u de datums en bedragen wanneer u kunt betalen.

Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Annemiek
Afdeling klantenservice VanDijk

Alle klachten die gemeld zijn door HNN