Klacht: Betalen voor onverzonden boek

op 04 juli 2019 over VanDijk in de categorie Boekhandel

Mijn dochter gaat nu het 3e jaar van havo in. Haar middelbare school werkt samen met VanDijk schoolboeken. De firma VanDijk heeft het boek Frans (artikelnummer 9789006183368) Carte orange 2hv textes activites deel b in het 2e schooljaar in 2018 nooit geleverd terwijl deze wel ten onrechte op de pakbon stond. Aan het einde van het schooljaar moest het boek wel worden ingeleverd. En nu willen ze ons een boete opleggen omdat zij het boek nooit hebben opgestuurd. Daarbij komt ook te kijken dat het ander deel niet nieuw is maar ze durven wel de nieuwwaarde prijs van het andere boek te crediteren.

Ik wil niet betalen voor een boek dat ik nooit heb ontvangen

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar VanDijk over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door VanDijk in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat VanDijk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

VanDijk

Heeft op 08 juli 2019 om 08:01 geantwoord

Beste heer, mevrouw Sayf,

Graag willen wij dit aan u uitleggen.

Het pakket schoolboeken van uw dochter is op 13 augustus vorig jaar aan u geleverd. In het pakket zat een pakbon waarbij wij vragen om het pakket goed te controleren. Het door u genoemde artikel heeft als omschrijving op de pakbon: Carte orange 2hv textes activites deel ab. Wanneer u binnen 30 dagen na levering een melding maakt ontvangt u van ons kosteloos het juiste artikel. Helaas hebben wij de melding nooit ontvangen ook niet gedurende het schooljaar. Om die reden kunnen wij nu een schooljaar later u helaas hierin niet verder tegemoet komen.

Vriendelijke groet,
Annemiek