Klacht: Betalen, niet leveren, toch leveren en dan moeten wachten op de DHL man

op 08 september 2016 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Op vrijdag 12 augustus bestelde ik om 9:20 een strijkijzer Ik had nog een tegoedbon van wehkamp en Wehkamp adverteert dat ze dezelfde dag leveren (ik had het ijzer zaterdag ochtend nodig), dus ik dacht – ondanks de forse leverkosten van 7,95- keertje bij Wehkamp bestellen, waarom niet.

Wat een fout.

Online besteld -mobiele site-, binnen een minuut was het geld van mn rekening afgeschreven maar een bestelbevestiging bleef uit. Ik heb een half uur later gebeld (10 min in de wacht) en werd door de klantenservice verteld dat dit wel eens gebeurde en als ik na twee uur nog steeds geen bevestiging had ik maar weer moest bellen.

Om 11:45 nog steeds geen bevestiging dus ik weer gebeld (8 minuten in de wacht). Men zag dat er ‘índerdaad’ geen order in het systeem stond, dat dit wel vaker voorkwam en ik werd verteld dat ik mn geld en tegoedbon spoedig terug zou krijgen.Ik werd tot slot geadviseerd alsnog weer dezelfde order te plaatsen -voor 12:00- dan zou het goed komen en zou ik die avond nog het product hebben.

Order 2 geplaatst -PC website- , geld weer direct afgeschreven (volle mep omdat de tegoedbon nog niet gereset was) en u raadt het al; weer geen orderbevestiging. Een uur later heb ik gebeld (12 minuten in de wacht) dat de tweede order, als deze nog opdaagt, direct geannuleerd mag worden; ik ging het elders aanschaffen, klaar met dit gedoe. 70 euro verder drie keer bellen en nog steeds geen product.

Order 2 zou worden geannuleerd zodra deze in het systeem opdook, ik zou ook dat bedrag terug krijgen zodra deze annulering verwerkt was, sorry, sorry, volgende keer beter.

Groot was dus de verbazing dat ik einde van de middag alsnog een bestelbevestiging kreeg met de melding dat ik het dezelfde avond zou ontvangen. Ik dacht , ach het wordt geannuleerd ik negeer dit maar even, in het ergste geval ontvang ik alsnog een strijkijzer wat gelijk retour kan. Maar het strijkijzer kwam die dag niet. en ook zaterdag niet – dus ik dacht, met de annulering zit het wel goed- Maandag echter geen geld retour, noch dinsdag of woensdag maar donderdag de 18e kreeg ik wel ineens een mail met aankoopbewijs -huh??-. Ook werd dezelfde avond werd het strijkijzer geleverd -neeeee!- .

Weer gebeld (3 minuten in de wacht), excuses, fout met het systeem van de DHL (?) ze zouden een retour afspraak maken om het strijkijzer op te laten halen. Die ophaalafspraak stond voor vrijdag de 19e tussen 11:00 en 15:00

Op vrijdag om 15:15 nog steeds geen DHL man dus ik weeeeer gebeld met jullie klantenservice dat ik niet ook nog eens ga wachten op zo’n retour afspraak, zij kunnen helaas niet zien waar de DHL man is,dus nieuwe afspraak. of afleveren bij een punt nogal ver van mn huis met beperkte openingstijden. Gelukkig kwam de beste man om 15:30 alsnog opdagen en heb ik het pakket meegeven, maar wacht nu nog steeds op terugbetaling van die order.

Ik ging er even vanuit dat de nieuwe DHL afspraak van maandag dus wel kwam te vervallen nu het product weer in hun systeem zat. Maar nee hoor, u raadt het al, op maandag avond stond een DHL man weer op de stoep. Kon met lege handen weer terug.

Ik de klantenservice gemaild met klacht dat ik en nog geen geld heb en dat er maandag weer een DHL’er stond; wat is de reactie; er is niemand geweest

De arrogantie! Eerst oneindig aanklungelen met die bestelling. Kastjes en muren en dan glashard beweren dat ik fout zit. echt hoe verzin je het?

Uitstaande tegoedbonnen in cash uitkeren. Ik durf gewoon niet meer te betellen, na twee weken bezig te zijn met geannuleerde orders.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Bericht van Wehkamp

11 maanden geleden - Allereerst wil ik je bij deze mijn excuses aanbieden betreft de vervelende ervaring met het te laat leveren van de desbetreffende artikelen. Het komt namelijk wel voor dat de bevestigingen inderdaad wat langer de tijd kunnen nemen, en het mailtje later binnen komt. In jouw geval is er zoals bij alle klanten gedaan wordt, gevraagd om dit af te wachten. Indien orders geannuleerd kunnen worden doen we dit ook, maar ook dit hangt af van product, tijd en in hoeverre het verzendklaar is gemaakt. Verder is het wel zo dat er in jouw geval wel een levering heeft plaats gevonden, dit houdt automatisch in dat dit artikel pas gecrediteerd kan worden indien dit retour is gegaan naar de Wehkamp. Gezien het feit dat er op donderdag de 18e een levering plaats heeft gevonden, moet dit als retour verwerkt worden. In dat geval had je dit artikel aan de deur mogen weigeren en dan hadden de mannen van DHL dit terug gestuurd naar de Wehkamp. Net zoals het annuleren van orders is ook het annuleren van retourafspraken een samenhang van tijd en situatie. Indien dit niet op tijd bij DHL binnen komt, kunnen zij alsnog langskomen. Dit is verder een service die we kosteloos aanbieden, dus ook bij meerdere malen heb jij hier geen kosten aan. Zoals ik kan opmaken uit jouw bericht ga ik er van uit dat de retour op z’n vroegst op 19 of 20 augustus retour is gegaan. Dit houdt in dat het na verwerking nog 14 dagen kan duren voor deze verwerkt worden en jouw aankoopbedrag terug gestort gaat worden. Nogmaals wil ik mijn excuses aanbieden voor het laatste telefoontje, het is niet mogelijk om de tegoeden om te zetten in cash. Hopende jou hierbij genoeg informatie gegeven te hebben en ik wens je nog een fijne dag toe. Met vriendelijke groet webcareteam nederland.

Alle klachten die gemeld zijn door Carladeb