Klacht: betaald voor een niet bestelde kast

op 09 maart 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik bij de IKEA een PAX garderobekast besteld bestaande uit 3 delen. De schema’s die door de IKEA medewerker gemaakt zijn heb ik nog in mijn bezit. De medewerker die mij geholpen heeft, heeft echter zonder dit te beseffen onderdelen laten bestellen voor een kast bestaande uit 4 delen. Dit is ook het gene waar ik toen zonder dat ik mij daar bewust van was voor betaald heb. Omdat de herinrichting van de slaapkamer niet goed uitkwam op dat moment, heeft de kast 1,5 jaar bij mij in de box gelegen. Bij het installeren merk ik nu op dat ik een extra kast gekregen heb.
Ik heb telefonisch contact gehad met het IKEA hoofdkantoor. Deze weigeren het extra deel terug te nemen omdat het niet past binnen het protocol van IKEA (Retour binnen 90 dagen) tenzij je in het bezit bent van een familiepas (Onbeperkt retour).
Ik ben van mening dat enige coulance van IKEA hier op zijn plek is. Het is uiteindelijk de fout van de IKEA medewerker geweest waardoor ik nu met een extra kast zit waar ik niks mee kan. Ik heb wat anders geleverd gekregen dan het gene waar ik om gevraagd heb. Als hierin afgeweken kan worden van het protocol, vind ik dat dit ook kan om de fout weer te herstellen.

Ik ben tevreden als IKEA het extra geleverde gedeelte weer terug neemt en het extra betaalde bedrag weer terugstort..

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 11 juni 2016 om 11:10 geantwoord

Heeft op 17 juni 2016 om 15:29 geantwoord

Kinderen maak je blij met wat lekkers! Ik heb schade geleden van ongeveer 200 euro door toedoen van ikea. Aan excuses of wat lekkers heb ik niks!

Alle klachten die gemeld zijn door Elmazzouji
x