Klacht: Bestellingsprocedure digitaal fotoboek maakt van aanbiedingen gebruik maken onmogelijk

op 26 september 2017 over Kruidvat in de categorie Drogisterijen

Ik wilde graag gebruik maken van de Kruidvat NL fotoboek-actie van 25% korting. Een mooie actie natuurlijk. Heel de week bezig geweest met het uitzoeken van foto’s en het mooi maken van het fotoboek, maar gisteren net niet op tijd klaar en niemand van het bedrijf die ook maar wil luisteren naar mijn argumenten bij de zaak, op Twitter en op Facebook.

Bij bijvoorbeeld een pak luiers snap ik dat een aanbieding na een datum niet meer geldt. Anders dan bij een pak luiers, moet je een fotoboek echter eerst maken en er zijn geen opties zoals bij een reis mogelijk op de website van Kruidvat. Als je dus na die datum je fotoboek niet af hebt, geldt de actie ineens niet meer.

Ondanks dat ik al een week laat zien dat ik gebruik wil maken van de aanbieding met mijn werk in hun foto-programma, kom ik geen medewerkers tegen die me verder wil helpen. Ik ben daar best kwaad over. Het lijkt er nu gewoon op dat de winkel gewoon hoopt dat mensen hun fotoboek niet op tijd af hebben en dan maar de reguliere prijs betalen omdat ze al zoveel tijd erin gestoken hebben.

De prijs ligt pas vast als je bestelt, maar je kunt pas bestellen als het fotoboek af is. Je kunt dus niet eerder bestellen en dus van de aanbieding gebruik maken als je fotoboek nog niet af is.

Op Twitter, Facebook en in de winkel neemt Kruidvat mijn klacht niet serieus en blijft herhalen dat je pas bij bestelling gebruik kunt maken van de aanbieding ook al geef je aan dat je op de website pas kunt bestellen als je het fotoboek digitaal af hebt gemaakt met hun programma.

Kruidvat lijkt dus bewust erop te rekenen dat mensen niet op tijd kunnen bestellen en dan maar het hele bedrag betalen omdat ze er al zoveel tijd in gestoken hebben. Ze passen daarnaast namelijk ook niet hun programma en website aan om een optie op een aanbieding te kunnen nemen als je je fotoboek digitaal nog niet op tijd af hebt maar wel gebruik wil maken van de aanbieding.

Ik verwacht niet meer dat het bedrijf mij persoonlijk tegemoet zal treden, maar ik ben in principe al tevreden als Kruidvat het fotoprogramma aanpast van digitale fotoboeken zodat klanten die met de aanbieding in hun hoofd een fotoboek maken niet achteraf alsnog geen gebruik kunnen maken van de aanbieding omdat ze niet op tijd hun fotoboek af hebben kunnen krijgen met het programma. Zolang dat er niet is, kom ik hier in ieder geval niet meer terug, want ik voel me niet serieus genomen en in de maling genomen. Erg jammer, want ik zal door dit voorval ook geen andere boodschappen meer doen bij de winkel zolang ik het gevoel heb niet serieus genomen te worden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kruidvat

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kruidvat nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Thenu