Klacht: Bestelling Zalando

op 29 september 2017 over Alektum incasso in de categorie Incassobureaus

Inzake een Zalando bestelling, heb ik een brief van Alektum incasso mogen ontvangen. Echter was de betaling aan Zalando 3 dagen voor het ontvangen van de Alektum brief al voldaan.

Ik heb van Zalando netjes een betaal bevestiging gehad, echter blijft Alektum volharden in het feit dat er 40 euro incasso kosten betaald moeten worden.

Ik heb betaald op 17-09-2017, krijg een brief van Alektum op 22-09 -2017 en vervolgens een betaal bevestiging van Zalando op 23-09-2017. In dit verhaal gaat er een hoop fout, echter niet aan mijn kant van het verhaal.

Kwijtschelding van de onterecht geclaimde incasso kosten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Alektum incasso over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Alektum incasso in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Alektum incasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alektum incasso

Heeft op 02 oktober 2017 om 10:05 geantwoord

Geachte heer Stolt,

WIj hebben u op 29 september per email gemeld dat ten tijde van betaling deze factuur al was overgedragen. In de laatste aanmaning van onze odprachgever(s) staat een uiterste betaaldatum vermeld. Hierna wachten onze opdrachtgevers een x periode, en dragen onbetaalde facturen dan pas over. Zalando hanteert een betaal termijn van 14 dagen na aankoop. De aankoopdatum in kwestie is 4 juli, u was dus sinds 19 juli in gebreke. De overdracht in deze vond plaatst op 14 september.

Op 14 september was de verval datum zoals vermeld op de laatste aanmaing van onze opdrachgever(s) dus ruimschoots verstreken, deze door Zalando gestelde vervaldatum is leidend.

Des te meer om dat in deze laatste aanmaning ook de overdracht naar een incasso bureau wordt aangekondigd.
Wellicht dat deze informatie verduidelijkt waarom u de buitengerechtelijke kosten verschuldigd bent.

Hopend u voldoende te hebben geinformeerd.

Alektum Group B.V.

Alle klachten die gemeld zijn door Mike.S