Klacht: bestelling niet op afgesproken dag gekomen, ze weigeren artikelen op te halen

op 06 juni 2016 over Gamma in de categorie Bouwmarkten

Ik heb met pinksteren een grote bestelling bij de webshop van de gamma gedaan, deze zou 19 mei geleverd worden dus ik had hulp geregeld. Ik zou de dag van de bestelling tussen 7 en 8 een sms krijgen hoe laat ze zouden komen. Om 8:30 had ik nog geen sms dus contact opgenomen met de klantenservice van de webshop. Er bleek ‘iets’ mis te zijn gegaan met de bestellingen. Balen, want nu kon ik niet verder. Dus ’s middags (moest thuis blijven omdat de Ikea wel kwam afleveren) iemand met een auto kunnen regelen om in de winkel alvast wat artikelen van die online bestelling aan te schaffen (besproken die ochtend met de klantenservice) om toch te kunnen beginnen met schilderen.
Uiteindelijk is op maandag de bestelling geleverd (reuze handig na het weekend als je klussen wil :-().
Ik ga het nu niet eens hebben over HOE dit geleverd werd maar het gevolg was dat er twee artikelen beschadigd waren. Eén beschadigd artikel hou ik, daar zet ik wel iets op, maar één stoeltje is echt lelijk beschadigd dus die moet retour.
Ik heb de pakbon netjes ingevuld met de retouren daarop en de reden. Dus het beschadigde stoeltje EN de spullen die TE laat geleverd zijn en ik in de winkel moest halen. Daarna heb ik zoals op de pakbon staat contact opgenomen met de webshop klantenservice en de pakbon meegestuurd.
Ze weigeren om naast het stoeltje ook de andere artikelen die nu dus teveel zijn op te halen. Ze maken van hun probleem mijn probleem. Hoeveel moeite is het om als ze toch het stoeltje moeten halen ook de andere artikelen mee te nemen. Ik krijg deze reactie:

Geachte mevrouw Jongkind,
Het spijt ons heel erg, maar wij kunnen alleen het beschadigde stoeltje bij u laten ophalen. De overige artikelen heeft u immers in de bouwmarkt aangeschaft en die kunnen wij niet meenemen, want het aankoopbedrag daarvan dient u van de bouwmarkt te ontvangen.
Wij begrijpen dat dit lastig voor u is, maar wij hebben bepaalde procedures in acht te nemen om een en ander administratief goed te laten verlopen.
Extra@Home zal a.s. woensdag bij u langskomen voor het ophalen van het stoeltje.
Helaas kunnen wij u op een volgende bestelling niet de bezorgkosten vergoeden van een nieuw stoeltje. Misschien kunt u een actie afwachten met gratis bezorging.

Henriette Hollande
Klantenservice GAMMA.nl

Deze uitleg slaat werkelijk nergens op want de artikelen die retour gaan heb ik online besteld, er is niks bij wat uit een winkel komt.
Ik kreeg al het gevoel dat mijn probleem niet serieus genomen werd, maar nu krijg ik het idee dat ik gewoon in de maling word genomen en dat bevalt me helemaal niet. Ik bestel niet voor niets online, heb geen rijbewijs en wel een kapotte knie dus om nou even lekker te gaan sjouwen met zware emmers verf etc. is gewoon geen optie.

PS ik heb nog nooit van deze site gebruik gemaakt dus geen idee of ik het op de juiste wijze omschrijf.

Het enige dat ik wil is dat de artikelen die ik nu dubbel heb omdat ik dit in de winkel moest aanschaffen vanwege het niet afleveren van de bestelling kosteloos op worden gehaald.
Ik wou ook graag het beschadigde stoeltje kosteloos (dus zonder bezorgkosten) vervangen hebben maar die strijd hebben ze gewonnen, ze hebben hun zin, die hoef ik niet meer.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gamma

Reactie van de melder van de klacht AnitaJ

1 jaar geleden - Dit is dus geen bericht van Gamma maar van mij ;-) Na dus een hoop vervelend heen en weer mailen, mail mede i.v.m. documenten die ik mee moest sturen, heb ik vanochtend toch nog maar een keer telefonische poging gedaan. Ik kreeg een zeer vriendelijke dame aan de lijn die het probleem gelukkig wel begreep. Ik ben nog een klein beetje voorzichtig maar als alles mee zit wordt morgen alles opgehaald, hoe fijn! Klacht m.b.t. de communicatie blijft natuurlijk wel, alleen het is dus maar net wie je treft. Ik laat weten of het ophalen gelukt is en dat deel van de klacht daadwerkelijk is opgelost.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gamma nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht AnitaJ

1 jaar geleden - Inmiddels zijn alle spullen opgehaald. Nu even afwachten hoe het gaat met het terugstorten van het bedrag.

Reactie van de melder van de klacht AnitaJ

1 jaar geleden - Helaas, daar is het ongeveer ook bij gebleven. Er is nu van 4 producten een bedrag teruggestort, van de rest niet en ze hadden ook nog het lef om retourkosten door te berekenen terwijl de fout bij hun ligt. Het is nog lang niet voorbij dus. Nieuwe TV commercial 'kom je hier vaker?' Nou ik NIET meer!!!

Alle klachten die gemeld zijn door AnitaJ