Klacht: Beslagvrije voet

op 19 mei 2020 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

In 2016 beslag gelegd op AOW voor een veroordeling door de rechter voor een bedrag van eueo 35,00. Inmiddels gegroeid tot 950,00 euro. Bij de svb werd euro 180,00 ingehouden. Tegen beslagvrije voet protest aangetekend, formulier en bewijsstukken opgestuurd waarna belastingvrije voet werd aangepast en de 180,00 inhouding onterecht was. Bedrag nooit terug gekregen.
Nu op 20-05-20 bericht ontvangen van de SVB dat de gehele schuld van 787,00 van AOW mei en vacantiegeld werd ingehouden. Heb contact gehad met SVB en Syncasso SVB vertelde dat recent beslagvrije voet door Syncasso werd aangepast tot 266,00. Kontakt gehad met Syncasso, dese stuurde op 21-05-20 formulier voor aanpassing beslagvrije voet. Heb deze ingevuld en geretourneerd.
.Het totale openstaande bedrag is echter al overgemaakt naar Syncasso, terwijl de beslagvrije voet ca. 966,00 zal worden.Moet nu maar zien om dit geld terug te krijgen. Het ingehouden bedrag was bested voor achterstand ziektekosten en gemeentelijke belastingen.
Heb sterk de indruk dat Syncasso een slimmigheidje heft uitgehaald. Vraag me af of zij zo, zonder mij hiervan in kennis te stellen, de beslagvrije voet te veranderen en mij niet eerst de gelegenheid te geven om dit te corrigeren.

Als het ingehouden bedrag wordt terug betaald op zeer korte termijn

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Syncasso

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Syncasso nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Syncasso

4 maanden geleden - Wij nemen geen klachten in behandeling van externe klachtensites. Bent u ontevreden over de werkzaamheden van Syncasso of één van haar medewerkers, dan vragen wij u om daarover een klacht rechtstreeks bij ons in te dienen. Dat kan heel makkelijk en eenvoudig via onze website: https:www.syncasso.nlklachten

Reactie van de melder van de klacht bolvent

4 maanden geleden - Heb klacht rechtstreeks neergelegd bij Syncasso. Krijg geen behoorlijk antwoord. Blijkt bij nader onderzoek dat Syncasso beslagvrije voet op niet gefundeerde manier aanpast zo het hun uitkomt en zo laat dat er al veel te veel wordt ingehouden.Op mijn vraag of het te veel ingehouden bedrag wordt trerug betaald wordt geen antwoord gegeven. Gevolg van deze handelswijze is dat ik in deze maand behoorlijk in de financiele problemen ben gekomen. Heb e.e.a. ook gemeld bij Kassa en Radar met verzoek hier weer eens een item over te beginnen.

Alle klachten die gemeld zijn door bolvent