Klacht: beslaglegging op basis van studiefinanciering als inkomen

op 05 juli 2016 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

er wordt beslag gelegd door syncasso op mijn inkomen dat bestaat uit studiefinanciering, stagevergoeding en inkomen op basis van een oproepcontract. ze tellen daarbij mijn studiefinanciering als inkomen bij het bepalen van het beslagvrije voet. ik heb meerdere keren gebeld, ik word telkens afgesnauwd door een mevr Phillipsen, deze kon niet beargumenteren waarop ze deze beslaglegging baseren. ik heb haar ook geadviseerd een andere baan te zoeken als ze niet op de hoogte is van de geldende wetten. daarna heb ik een meneer Siriram gesproken, maar hij kan me ook niet vertellen waar het wettelijk bepaald en vaststaat, dat studiefinanciering als inkomen telt. ze hebben EEN antwoord: DE BESLAGLEGGING BLIJFT STAAN! ik ben hier absoluut niet mee eens en deze beslaglegging is onterecht en dient terug gedraaid te worden met alle kosten die berekend zijn en terug betaald te worden met de wettelijke rente. volgens de inkomstenbelasting, dat wettelijk bepaald en vastgelegd is, telt studiefinanciering niet mee. ik raad syncasso maar even te kijken op http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toetsingsinkomen/ en een berekening te maken en na de toelichting te kijken bij SOORT INKOMEN en daar staat duidelijk; Let op!
Studiefinanciering is geen inkomen

ik wil dat de beslaglegging terug gedraaid wordt met alle kosten die berekend zijn en terug betaald wordt met de wettelijke rente.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Syncasso over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 08 juli 2016 om 08:54 geantwoord

In de bovenstaande kwestie heeft Syncasso op 7 juli jl. een email gestuurd naar betrokkene, waarin wij een uitleg geven over de beslaglegging. Tevens hebben wij de gang van zaken met betrekking tot het op deze klacht betrekking hebbende dossiers uitvoerig aan betrokkene toegelicht. Wij vertrouwen er op deze klacht hiermee naar behoren te hebben afgehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door s ch