Klacht: Beschuldiging niet betalen van cadeaukaarten

op 02 juni 2016 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Op zaterdag 28 mei jl., vroeg in de middag, kocht ik een plant en twee fashion bonnen, een van 20 euro en een van 50 euro bij de Jumbo te Zoeterwoude. Ik betaalde contant met twee briefjes van 50 euro. Ik kreeg een briefje van 20 euro terug en nog wat kleingeld.Hij vroeg of ik een bonnetje wilde, maar dat hoefde van mij niet.
De medewerker scande de kaarten en heeft ze in de envelopjes gedaan. Ik vroeg om een pen en heb aan de balie een berichtje in de envelopjes voor de jarigen geschreven en aan de medewerker gevraagd of hij de plant wilde inpakken. Dat heeft hij gedaan. Daarna heb ik hem bedankt, begroet en ben ik de winkel uitgegaan.

Op maandag 30 mei jl. ging ik de Jumbo binnen om boodschappen te doen en werd ik aangesproken door Linda, een medewerkster van de Jumbo. Zij vroeg mij of ik zaterdag twee bonnen had gekocht. Ik beaamde dat en vertelde dat ik ook een plant had gekocht. Zij vertelde mij dat er iets verkeerds was gegaan en dat de kassabon was geannuleerd en dat de kaarten mogelijk niet geactiveerd waren. Ik heb mijn naam en telefoonnummer achtergelaten en heb met haar afgesproken dat ik de kaarten terug zou vragen en dan terug zou komen om te checken of de kaarten wel of niet geactiveerd waren. Ik heb wel aangegeven dat een kaart in Groningen terecht was gekomen en dat dat even tijd kostte.Linda kon zich daar in vinden. Tot zover niets aan de hand.

De volgende dag, dinsdag 31 mei j.l. werd ik in de Jumbo midden in de winkel bij de kassa’s, nogmaals aangesproken over de kaarten, door de echtgenote van de eigenaar Jan Versluis, ten overstaande van andere klanten en mijn volwassen dochter. Ze wilde het even hebben over de kaarten en of ik daar van wist. Al snel in het gesprek stelde zij dat ik de kaarten niet betaald had. Daar ben ik tegen in gegaan en heb aangegeven dat ik het heel aanmatigend en beledigend vind om dat zomaar te stellen en heb gevraagd of ze dat kon aantonen.Daar reageerde ze niet op. Tevens heb ik aangegeven dat ik het vervelend vond dat ik er voor een tweede keer over aangesproken werd terwijl ik met Linda, een dag daarvoor al een afspraak had gemaakt en zelf mijn naam en telefoonnummer heb achtergelaten bij Linda.Daar wist zij niets van. Ook heb ik aangegeven dat ik de plaats waar we stonden ( vlak bij de kassa, waar andere klanten langs lopen) niet prettig vond en heb voorgesteld om aan de kant te gaan staan. Daar reageerde ze niet op. Er ontstond een discussie en ze reageerde naar mijn mening, aanvallend. Ze vertelde wat zij had gehoord over het voorval en dat ik zomaar weg was gelopen nadat ik de plant had gepakt. Ik vond het zeer beledigend omdat ze maar bleef zeggen dat ik niet betaald zou hebben.Toen ik vroeg waaruit ze dat opmaakte, kreeg ik een verhaal te horen over de geannuleerde kassabon en dat het niet anders kon. Ik heb aangegeven dat ik zeker weet dat ik betaald heb en dat dat mijn verantwoordelijkheid is maar dat ik niet verantwoordelijk gesteld kon worden voor wat er eventueel mis is gegaan achter de balie met de kassa en een geannuleerde bon. Nadat mijn dochter haar gevraagd had of ze mij misschien met respect wilde behandelen,zei ze dat ze dit ( het gesprek) niet trok en liep daarop boos, opgewonden en al pratend weg. Ondertussen was een andere medewerkster van de Jumbo erbij gekomen en heeft het gesprek overgenomen.
Dat heeft ze op een nette wijze gedaan. Wel was ik zeer verbaasd over een opmerking van haar dat het niet zozeer om de plant ging, maar om de kaarten.
Ik heb bij haar aangegeven dat ik deze bejegening niet op prijs stel en dat ik wil dat er een oplossing gezocht wordt binnen de Jumbo en dat ik niet iedere keer als ik in de Jumbo kom, wordt aangesproken/aangevallen door een medewerker. Nogmaals heb ik afgesproken dat ik terug zou komen met de kaarten als ik deze in mijn bezit heb.

Op dinsdagavond kreeg ik bericht van mijn familieleden dat de kaarten niet waren geactiveerd omdat ze dat online hadden gecontroleerd.

Op woensdag 1 juni j.l, werd ik weer gebeld door Linda, de medewerkster die ik ook op maandag had gesproken. Ze had opdracht van Jan Versluis gekregen om mij te bellen en of ik maar naar de winkel wilde komen om het te bespreken. Ik heb gevraagd wat er dan nog besproken moest worden. Dat wist zei ook niet precies. Ik heb tegen haar gezegd dat ik niet voornemens was om naar de winkel te komen, weer een discussie te moeten aangaan en daar weer voor paal gezet kon worden. Toen begon ook Linda te praten over kas tekort of overschot en over het annuleren van de kassabon. Ik heb aangegeven dat dat hun verantwoording is en dat ze die discussie maar intern moeten voeren.
Ik heb haar nog gevraagd waarom die jongen, de medewerker van zaterdag, niet achter mij aan is gekomen als hij er zo van overtuigd was dat ik niet had betaald. Ze vertelde dat hij gezegd had dat hij dat wel heeft gedaan maar dat hij mij niet kon vinden. Ik heb notabene die zaterdagmiddag voor de winkel staan wachten, met de plant in mijn handen omdat mijn dochter nog een boodschap moest doen bij het Kruitvat. Deze winkel staat ongeveer 25 meter schuin tegenover de Jumbo.
Verder vertelde ze dat de kaarten niet waren geactiveerd en dat ik ze wel kon doorknippen en weg kon gooien. Ik heb gezegd dat ik dat niet ging doen.
Ik heb aangegeven dat ze maar tegen Jan kon zeggen dat ik een oplossing van de Jumbo verwacht en dat ik of mijn geld terug wil. De kaarten kunnenze dan terug krijgen want die kan ik niet voor een tweede keer aanbieden aan de jarigen. Linda heeft aangegeven dat ze het aan Jan Versluis zou doorgeven en dat ze nog terug zou bellen. Dat is niet gebeurd.

Ik vind het echt schokkend dat je als klant zo behandeld wordt in een winkel waar ik al 20 jaar kom. Eerst bij de C1000 en sinds 2013 bij de Jumbo waar nooit een probleem is geweest en waar je op zo’n onproffesionele en aanmatigende wijze wordt behandeld. Ik kom bijna dagelijks in de winkel, besteed gemiddeld per dag tussen de 20 en 30 euro en in het weekend nog eens de grote boodschappen en dat al 20 jaar lang. Dat betekent dat ik zeker 200,00 euro per week heb besteed in de Jumbo, dat is 800,– per maand. 9600,00 per jaar en dat keer 20 jaar en dan word ik zo bejegend en in mijn integriteit aangetast ten overstaande van andere klanten. Ik ben bijna 60 jaar en zou nog geen rolletje drop durven stelen!

Door een medewerker van de Jumbo ben ik voor schut gezet bij de ontvangers van de kaarten omdat ze niet geactiveerd waren.
Door een onproffessionele medewerker van de Jumbo die niet in staat is om op een gepaste wijze een gesprek te voeren, ben ik beticht dat ik niet betaald heb en ben ik voor schut gezet, midden in de winkel ten overstaande van andere klanten.
Door de hele situatie, ben ik voor schut gezet bij het hele personeel bij de Jumbo. Het is een klein dorp, er wordt over gesproken, een aantal Jumbo medewerkers heb ik in het verleden in de klas gehad omdat ik jarenlang directeur ben geweest van de basisschool in het dorp. De Jumbo wordt hiervoor hartelijk bedankt.
Het moge duidelijk zijn dat ik zeer boos en teleurgesteld ben hoe deze situatie zich ontwikkeld heeft en over de handelswijze van de Jumbo.

Als ik mijn geld terugkrijg en er excuses worden aangeboden door de manager van Jumbo

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Joke Slagmolen