Klacht: beschimmelde kaas

op 05 juni 2021 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Vandaag, 5 juni 2012 was ik bij de Jumbo in Heinkenszand. Bij de kaas aangekomen dacht ik, nou ik kan best weer eens een stuk emmenthaler meenemen. Helaas van de 7 stukken die daar lagen zat op 2 schimmel. Ik sprak een medewerkster daar op aan. Zij reageerde heel laconiek: Oh maar dat is alleen op de korst en ik hoorde haar bijna denken: waar maak je je druk om, wat een zeurpiet. Na mijn reactie: ja maar die kan je toch zo niet verkopen, nam ze de stukken, waarbij ik het gevoel kreeg dat ze dat met tegenzin deed, van mij aan en legde ze in een lade. Mijn zin in Emmentaler was dus al een stuk minder. Na het rondje door de winkel toch twijfel en terug naar de kaas afdeling. Blij verrast dat de Emmenthaler was bijgevuld. Helaas blijdschap van korte duur. Ook op 2 stukken van de net bijgevulde Emmenthaler zat schimmel. Ik heb ze uit het schap gepakt en bij de kassa gevraagd of er een manager of filiaalverantwoordelijke aanwezig was. Om kwart over 4 is die al naar huis dus moest ik het doen met een afdelingschef. Tot mijn verbazing was dit hetzelfde meisje die zo laconiek reageerde aan wie ik de eerste beschimmelde stukken aangaf. Mijn, niet al te vriendelijke, reactie was: heb je die stukken nou gewoon terug gelegd? Dit werd ontkend met de woorden: nee hoor, die liggen nog gewoon in de la. U krijgt van Jumbo een gratis stuk.
Oke, dat wil ik best geloven maar als je weet dat er beschimmelde stukken bij zitten en je gaat bijvullen waarom let je daar dan niet extra op? En wanneer beschimmelde stukken in je voorraad zitten hoef ik daar niets van.
Het meisje draaide om en onder het weglopen wenste ze mij een fijn weekend.

Ik zit zelf al bijna 40 jaar in de horeca, ik verzorg dagelijks voor meer dan 100 personen de lunch. Ik weet en begrijp ook best dat het eens kan voorkomen dat iets over de datum raakt of dat door andere omstandig heden een product niet aan de kwaliteit voldoet die je verwacht. Ik weet ook dat in vershoudfolie, niet gekoelde, verpakte kaas, zeker met het warme weer van deze week sneller last heeft van schimmel. Ik weet ook dat wanneer je er een goede centimeter af snijd je de kaas dan gewoon kan gebruiken.

Onbegrijpelijk vind ik het dat er zo slecht op word gecontroleerd en klakkeloos word bijgevuld door dezelfde persoon aan wie ik te kennen gaf dat er stukken met schimmel bijlagen.
Helaas komt het regelmatig voor dat er niet FIFO word bijgevuld en bij het bijvullen niet goed gecontroleerd word op de datums. Pas geleden ook nog met een bakje geroosterde amandelen die zelfs ruim 3 maanden over de datum waren.

Ik vind de manier waarop het meisje met mijn goedbedoelde aanwijzing omging mateloos irritant en onprofessioneel. Toont gebrek aan inzicht en interesse.

Ik had tevreden geweest en alle begrip gehad wanneer ze op een ander manier had gereageerd en extra was geweest bij het bijvullen en controleren van de kaas.

Een simpel excuus/ bedankje:
Sorry mevrouw, door het warme weer schimmelt de kaas sneller. Helaas heb ik (als verantwoordelijke) hier geen rekening mee gehouden en is de controle niet zoals gemoeten gegaan. Dank u wel voor uw oplettendheid.

Een paar woorden van deze strekking was al genoeg geweest

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw Gorsse