Klacht: Belsimpel verhoogt de kosten na tekenen contract.

op 10 augustus 2017 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Op 2-7-2017 heb ik mijn telefoonabonnement willen verlengen bij T-mobile via belsimpel. Mijn abonnement verliep op 6-7-2017. Dit was de laatste dag van de actie “Go madness” van T-mobile. Ik koos voor belsimpel omdat zij de Sony Xperia XA1 ultra aanboden met een levertijd van 3 weken. Kosten abonnenment onbeperkt bellen en sms en 5000mb data waren €15,- en de telefoon 10 euro per maand zonder bijbetaling met 4,95 verzendkosten. Ik alles afgerond en de contract elektronisch ondertekend en nog met een medewerker gebeld om te controleren of het goedgegaan is. Deze was er positief van overtuigd dat dit zo was. op 17-07 krijg ik een bericht dat mijn telefoon later komt, namelijk 10-08.Op 21-7 werdt het 12-08 en op 24-07 werdt het 15-08. Ik heb hier geen probleem van gemaakt. Op 31-07 krijg ik een email, we kunnen je abonnement niet afsluiten, bel met de klantenservice. Dit ook gedaan om te horen dat de prijs van het toestel is verhoogd met 45 euro en dat ze het abonnement niet meer voor dezelfde prijs maar voor 2,50 meer per maand kunnen afsluiten. Dit terwijl ik al een getekend contract heb. Zij gaven aan dat ze pas het abonnement afsluiten op het moment dat ze de telefoon leveren. Dat is prima natuurlijk, maar dan wel voor dezelfde prijs. Dit was volgens hun niet meer mogelijk, wat ik belachelijk vind want ik heb er voor getekend en er een maand op gewacht. Mij lijkt het heel aannemelijk dat een telefoon die na 3 weken geleverd wordt, wat duidelijk bij hun vermeld stond, pas na de actie geleverd kan worden omdat het de laatste dag van de actie is. Ik ben van mening dat ik een contract heb getekend waarbij de telefoon over 3 weken kom en de prijzen hoort te betalen wat aangegeven is. Dat zij dit niet meer kunnen inkopen bij T-mobile en de telefoon niet meer voor die prijs kunnen inkopen, zie ik als hun falen en niet mijn probleem. Contract is contract en zij moeten aan hun deel net zo goed houden als dat ik dat moet. Tevens staat er niks over prijswijzigingen als gevolg van het later kunnen leveren van een telefoon op hun site, in hun voorwaarden en op die van T-mobile. Zo is het nu nogsteeds mogelijk voor anderen om een toestel te bestellen met een langere levertijd en tot een verrassing te komen te staan.

Ik ben tevreden als belsimpel hun manier van handelen in deze situatie als fout toegeven en zij zich aan het contract houden. Als zij de abonnementskosten niet op de €15,- kunnen leveren, moeten ze naar mijns insziens te kosten voor de telefoon met 24 x €2,50 verlagen en al helemaal de €45 voor de telefoon achterwegen laten, zodat ik in ieder geval niet als klant de dupe wordt van hun foute handelen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 04 september 2017 om 16:08 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door AndrewVe