Klacht: Belsimpel erkent geen DOA toestellen

op 30 mei 2016 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Aangezien dat het antwoord eerst privé stond hierbij openbaar het antwoord van Belsimpel:
U kunt uiteraard gebruik maken van de twee jaar fabrieksgarantie waar u wettelijk recht op heeft. Het betreft een defect aan het toestel waarbij wij niet direct kunnen overgaan tot omruiling, iets wat we ook niet wettelijk verplicht zijn maar we aanbieden als extra service.

Mocht u het toestel willen laten repareren dan ontvangen wij het toestel graag retour, we helpen u graag verder.

————

Daarnaast staan er velen klachten open bij een andere website waar ze meer dan honderd klachten niet meer behandelen. Ook velen DOA toestellen:

————
Klacht:

Binnen 24 uur Google Nexus 5x terug gebracht naar de winkel.
Simkaart houder werkt niet goed. Bekend probleem en erkend door Belsimpel en staat ook op internet.

Iedereen bij Belsimpel geeft ook aan dat het probleem klopt maar willen het toestel naar een “reparatie centrum” toe sturen.

Dit is onterecht. Het betreft hier een duidelijke DOA die met het blote oog zichtbaar is.

Tevens valt mij op dat de klachten bij belsimpel voornamelijk gaat om slechte toestellen en slechte service. Erg opvallend.

Nieuw toestel opsturen en de oude terug sturen in de geleverde verpakking.
Het heeft allemaal al te lang geduurd.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht dimitrinl

11 maanden geleden - Helaas neemt belsimpel.nl mijn klacht niet in behandeling. Dit omdat zij geen verantwoording nemen. Samen met alle andere klachten van velen honderden mensen die een slecht toestel hebben verkregen. Dit is blijkbaar hun verdien model. Slechte toestellen leveren en daarna niet omruilen voor een juist functionerend toestel. Uiteraard staat belsimpel nog steeds vrij om het te herkennen als DOA en mij een toestel te geven waar ik recht op heb.

Alle klachten die gemeld zijn door dimitrinl