Klacht: Beloofde terugbetaling

op 28 februari 2017 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Beste Klantenservice,

Op 23-6-2016 heb ik mijn lidmaatschap bij jullie opgezegd. Dit in verband met een verhuizing naar Portugal. Daarop heb ik een brief van jullie ontvangen dat ik hiervoor documenten met bewijs van mijn verhuizing moest opsturen. Dat heb ik toen per mail gedaan in juli.

Een paar dagen geleden kreeg ik een brief met het bericht dat er nog een bedrag openstond. Hierop heb ik contact gezocht met jullie klantenservice. Daar werd mij verteld dat jullie mijn mail met documenten nooit hebben ontvangen. Ik heb toen met een van jullie medewerkers afgesproken dat ik de mail van juli nog een keer kon sturen, zodat de opzegging met terugwerkende kracht geregeld kon worden en ik hiermee de betaalde bedragen teruggestort zou krijgen.

Nadat ik die mail nog een keer heb gestuurd, heb ik nogmaals contact gezocht met de klantenservice. Daar werd mij verteld dat het nogmaals opsturen van de mail niet als geldig bewijs geldt, dit in verband met de fraude gevoeligheid.

Het komt er nu op neer dat ik een bedrag van ongeveer 20 euro kan gaan betalen, en ongeveer 120 euro heb betaald, omdat jullie mijn mail zijn kwijtgeraakt. Dit terwijl mij aan de telefoon beloofd is dat dit na het nogmaals versturen geregeld zou worden. Omdat andere mensen dus fraude plegen met deze mails, kan ik nu gaan betalen. Betalen voor iets waarvan mij al beloofd was dat dit niet meer zou hoeven, voor iets waar ik al langer dan een halfjaar geen gebruik meer van maak.

Ik begrijp dat ik hier ook verantwoordelijk voor ben. Ik heb namelijk nooit gecontroleerd of jullie de mail hebben ontvangen. Toch vind ik het schandelijk dat dingen mij op de klantenservice worden beloofd, die daarna door een andere medewerker keihard ontkracht worden. Ook blijft het een feit dat de mail niet ontvangen is, terwijl ik deze echt in juli heb opgestuurd.

Oh en jullie hoeven niet in mijn dossier te kijken, want daar heeft de eerste medewerker die ik heb gesproken gezegd: ”Gevraagd om de mail nogmaals op te sturen.” Terwijl mij toch echt gezegd is dat het, na het nogmaals versturen, met terugwerkende kracht geregeld zou zijn.

Ik moet nu dus 20 euro betalen, terwijl mij eigenlijk is beloofd dat ik 120 euro terug zou krijgen. Als dit de manier is waarop Fit For Free met klanten omgaat, dan raad ik vanaf nu iedereen af om bij jullie te komen sporten.

Wanneer mijn teveel betaalde geld is teruggestort op mijn rekening.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 28 februari 2017 om 11:48 geantwoord

Beste Rob, bij dezen nogmaals de reactie welke reeds op Facebook is gegeven: Beste Willem, wat vervelend om te horen dat er het e.a.a. niet goed is gegaan met je opzegging. Ik zie inderdaad dat mijn collega's je hebben verzocht om de betreffende e-mail van juli 2016 door te sturen. Het bewijs dat je hebt aangeleverd moet (behalve dat het niet aantoont voor hoe lang je in het buitenland verblijft) in principe afdoende zijn. Een e-mail kan echter natuurlijk nooit zomaar verdwijnen. Het vervelende van het doorsturen van een e-mail is dat de datums e.d. achteraf kunnen worden aangepast. Zou je voor mij een screenshot willen maken van de e-mail uit juli welke je zojuist hebt doorgestuurd? Deze screenshot kun je sturen naar webcare@fitforfree.nl. Wanneer ook hier de datum 29 juli 2016 duidelijk zichtbaar is dan zullen wij je abonnement alsnog voortijdig beëindigen. Alvast bedankt voor de gedane moeite! ^Bas, Fit For Free Webcare.

Alle klachten die gemeld zijn door RobSteen