Klacht: Belbus komt niet opdagen

op 30 augustus 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Al voor de derde keer deze week een belbus besteld op een bushalte in Heerenveen. Duidelijk bij vernoemd dat het om de halte gemeentehuis gaat. Drie keer wordt het verkeerd doorgegeven op busstation Heerenveen, in plaats van gemeentehuis Heerenveen.
Al drie keer deze week moet ik daardoor langer dan 15 min wachten.
Vandaag was voor mij de laatste keer dat dit gebeurt, ik ben er helemaal klaar mee. Vandaag heb ik meer als een half uur staan wachten. Vervolgens heb ik gebeld met Arriva. Deze mevrouw gaf direct aan, dat de zoveelste al was deze week met zo’n zelfde klacht. Zei gaf vrij direct en snel de schuld aan het taxibedrijf die de belbus verzorgt. Vervolgens werd ik doorverbonden met het betreffende taxibedrijf.(Dus ik moet ook nog hun probleem op staan lossen) Deze heeft duidelijk aangegeven dat zei het moeten doen met de info die zei van Arriva krijgen. En mij werd gezegd dat ik opnieuw een belbus moet bestellen. Maar dan begint het volgende probleem, dat ik een uur voor de tijd de belbus moet bestellen. Wat er dan vervolgens op neer kwam dat ik weer meer als 2 uur moet staan wachten. Helemaal gek zeker. Vervolgens heb ik weer Arriva gebeld dat zei het oplossen moeten.
Ik heb haar toen duidelijk gevraagd,op welke halte de belbus besteld is en hoe het in het systeem staat. Haar antwoord is Busstation, ik heb toch duidelijk gemeentehuis doorgegeven!!!! Vervolgens heeft ze mij beloofd dat zei direct contact opneemt met het taxibedrijf om mij alsnog op te halen. Ik moest ‘EVEN’ aan de lijn blijven, weer 8 min. verder eindelijk gehoor, ja er komt een taxi aan. En ja toch eindelijk na 35 min een belbus. Het is toch niet te geloven.
En nog even als laatste, dat systeem van een uur van te voren bellen, is niet echt serieus te nemen. Ben je net een minuut te laat kan het volgens Arriva niet meer in het systeem. Wat er vervolgens op neer komt dat je nog 2 uur moet wachten. Wat een prachtig systeem en dat in de tijd van technologische vooruitgang.

Verbeter jullie systeem mocht het aan jullie systeem liggen.
Ligt het niet aan het systeem, dan zou ik zeggen neem capabele mensen aan, die wel goed kunnen luisteren en iets in een systeem kunnen zetten.

Dit moet en kan niet meer voorkomen. Zulke lange wachttijden zijn onacceptabel, door fouten die jullie maken.

Los jullie interne probleem op, verbeter jullie systeem. Of neem nieuw beter personeel aan. Of bied de service niet aan, als jullie niet daaraan kunnen voldoen. Jullie zijn in dienst van de mensen, laat die dienst dan ook van een goede kwaliteit zijn.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste S.E.E., Wat balen dat de belbus te laat aankwam bij je halte en dat het weer misging. Dat vinden we jammer om te lezen. Heb je voor mij je vertrektijd, lijnnummer en uitstaphalte? Met vriendelijke groet, ^Wouter Medewerker Klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht S.E.E.

3 maanden geleden - Vertrektijd: 19:50 gemeentehuis Heerenveen Lijnnummer: 84 Uitstaphalte: postkantoor Tijnje Kom met goede concrete oplossingen!

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste S.E.E., Dank je wel voor je aanvulling. Ik stuur je klacht intern door met de vraag waarom dit zo vaak mis kon gaan. Zodra wij meer weten, laten we het hier weten. Met vriendelijke groet, ^Wouter Medewerker Klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht S.E.E.

3 maanden geleden - Beste Arriva, Nou we zijn alweer 12 dagen verder......geen antwoord, geen oplossing. Ha, je wordt eigenlijk totaal niet serieus genomen. Dit laat duidelijk zien hoe jullie met klachten omgaan. Is hier ook een reden voor? Of is er gewoon geen bereidwilligheid of fatsoenlijk een klacht te behandelen. Dit geeft wel een hele professionele indruk hoor.... Graag een reactie? Groeten S.E.E

Arriva

Heeft op 11 september 2018 om 22:38 geantwoord

Beste S.E.E.,

Je melding is doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Helaas hebben wij nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik stuur er nog een bericht achteraan.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount www.facebook.comArrivaNederland.
Resh
Medewerker Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door S.E.E.