Klacht: Belbus 798

op 07 juni 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Goedemorgen,
In het dorp Blitterswijck waar ik woon gaat er een “buurtbus” staat er maar er dient wel telkens een uur van tevoren te worden gebeld om te reserveren. Vandaag zou ik graag de bus van 06:50 hebben gehad dus ik begon om 05:40 al netjes met bellen daarvoor. Ik kreeg te horen dat de klantenservice pas om 06:00 open is. Maar dan zou het al geen uur van tevoren meer zijn voor de bus die ik nodig heb. Vervolgens vanaf stipt 06:00 ben ik al bezig met het bellen om alsnog te kunnen reserveren voor lijnbus 798 van de Oude Heerweg, Blitterswijck naar Venray Station. De telefoon gaat een aantal keren over en stopt er dan ineens mee. Ik heb inmiddels al 10 keer gebeld maar krijg maar geen reactie. Ik vind dit erg vervelend aangezien ik die bus van 06:50 eigenlijk moet hebben maar zelfs om 06:30 wordt er nog niet opgenomen ondanks het nu al een half uur geopend zou moeten zijn. Naast het feit dat er niet wordt opgenomen vind ik het raar dat er de mogelijkheid is om een bus van 06:50 te kunnen reserveren (tenminste dat staat er) maar dat er vervolgens pas om 06:00 de klantenservice open gaat. Hierdoor zal er voor deze bus toch nooit een uur van tevoren gebeld kunnen worden? Ik ben nu namelijk al sinds 05:30 wakker om een belbus te bellen waar niet eens voor wordt opgenomen waardoor ik nu alsnog te laat kom. Aangezien de eerst volgende ook pas weer een uur later komt omdat er maar 1 keer in het uur wordt gereden. De vraag is overigens of ik uberhaupt voor die nog kan reserveren aangezien het uur van tevoren voor de volgende bus inmiddels ook al bijna voorbij is ..

Wanneer ik reactie heb waarom er tot op zijn minst niet wordt opgenomen tot 06:30 terwijl er wordt aangegeven dat ze om 06:00 open zijn. En waarom er een optie is om de bus van 06:50 te nemen als die sowieso nooit een uur van tevoren gereserveerd kan worden

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 07 juni 2018 om 06:50 geantwoord

Goedemorgen jerinathiesen,

In je melding geef je aan dat het niet mogelijk is om een rit van lijn 798 vanuit Blitterswijck naar Venray te reserveren. Je geeft aan dat de telefoon niet wordt opgenomen wanneer je belt om te reserveren. Dit is minder fijn om te lezen omdat het telefoonnummer waar je naar toe belt vanaf 6.00 uur bereikbaar hoort te zijn. Hier zal ik een melding van maken zodat er verder naar de bereikbaarheid van dit telefoonnummer wordt gekeken.

De rit van lijn 798, die om 6.50 uur vertrekt vanuit Blitterswijck, is overigens geen belbus. Deze rit rijdt zonder dat er een reservering hoeft te worden gemaakt. Dit kun je nalezen in de dienstregeling op onze website https:bit.ly2M49oQp. Excuses voor het ervaren ongemak.

Jan
Medewerker Klantenservice

Heeft op 07 juni 2018 om 07:02 geantwoord

Goedemorgen,
Er staat overal inderdaad dat het een buurtbus is en dat er niet gereserveerd hoeft te worden. Normaal wordt dat inderdaad aangegeven dat er een uur van tevoren moet worden gebeld. Dit staat nergens. Echter toen de nieuwe dienstregeling kwam ging ik en de rest van het dorp er dus ook van uit dat dit niet hoefde. Toen hebben ik en andere meerdere keren gewacht op de bus maar kwam er niets opdagen. Toen is er uiteindelijk naar de klantenservice gebeld en werd er gezegd dat deze bussen altijd een uur van tevoren te dienen worden gereserveerd. Er staat dus nergens aangegeven dat dit moet, maar als er niet wordt gebeld komt er ook helemaal niets.

Bericht van Arriva

2 jaren geleden - Goedemiddag, Ondanks dat de klacht is afgesloten wil ik je toch nog even een update geven. Onze collega in de regio gaat uitzoeken waarom de centrale vanmorgen niet bereikbaar was. De centrale hoort gewoon bereikbaar te zijn. Het blijkt dat inderdaad iedere rit van lijn 798 gereserveerd moet worden en deze bus wordt gereden door een lijntaxi. Helaas is de informatie die wij gebruiken op onze website niet correct. Daar hebben we een melding van gemaakt. Nogmaals excuses voor het ervaren ongemak! Met vriendelijke groet, Lina Arriva Klantenservice Medewerker.

Alle klachten die gemeld zijn door jerinathiesen