Klacht: Belachelijke gang van zaken

op 11 oktober 2016 over EWP European Warranty Partners SE in de categorie Verzekering

14 Augustus stuurde ik mijn telefoon op voor reparatie, elke maand betaal ik 8,99 voor deze verzekering bij het bedrijf EWP. Deze verzekering heb ik afgesloten bij een abbonement van Studentmobiel.nl.

Ik ontving na enkele dagen dat de telefoon gearriveerd was bij Repair Management en dat deze spoedig gerepareerd zou worden.
Nadat ik weken niks gehoord heb besloot ik op 4 September eens contact op te nemen, Repair management, het bedrijf waar EWP schijnbaar de telefoons naar toe stuurt vertelde mij dat ze op 30 augustus een bericht naar EWP hadden gestuurd om bevestiging te krijgen voor de reparatie met de vraag of ik EWP even wilde bellen voor ”support”
Vervolgens EWP klantenservice gebeld en deze verteld mij een mail te sturen.
Vervolgens krijg ik een mail van EWP met de vraag hoe de schade onstaan is en dergelijke. Vervolgens hier weer op gereageerd en dan krijg ik op 27 September een mail van EWP dat mijn schade in behandeling genomen word en de reparatiedienst opdracht gegeven is voor reparatie.

Op 4 Oktober krijg ik plots een mail van Repair management dat mijn telefoon niet gerepareerd word en deze retour gezonden word. Vervolgens staat de postbezorger aan de deur en deze verlangt 35,- van mij.
Ik heb hem gezegd dat hij het toestel wederom retour mee mag nemen om hem te laten maken.

Vervolgens krijg ik van Repair management een verontwaardigde mail dat ik het toestel terug gestuurd heb en dat ze mij ”verschillende” keren hebben proberen te contacten(100% een leugen) maar dat ze geen reactie krijgen en daardoor de telefoon WEDEROM terug sturen. (ik vermoed dat ze bedoelen dat ze van EWP geen reactie krijgen).

Ik heb ondertussen minstens 6 keer aan de telefoon gehangen (elke keer minimaal 10 minuten) met EWP klantenservice maar deze vertellen mij telkens een mail te sturen, als er elke keer niet gereageerd word besluit ik wederom te bellen waarop ze blijven zeggen stuur maar een mail (ik ben inmiddels 8 mails verder) en je raad het al, weer geen reactie.

Vandaag besloot ik EWP klantenservice wederom te bellen maar de zeer onvriendelijke man blijft maar zeggen dat ik moet mailen, hij komt met een mooi verhaal dat duitsland een klachten cultuur heeft en dat hij niks voor mij kan doen, hij zou een mail kunnen sturen maar daar word waarschijnlijk niet op gereageerd zegt hij dood leuk. (Klantenservice noemen ze dit!?!?!)
Ik moest van hem maar via klachten en/of juridische procedure een reactie afdwingen bij EWP. Dit is toch niet te geloven? Ik heb nog nooit zo een bizar slechte gang van zaken meegemaakt.
Toen ik hier verontwaardigd over reageerde besloot hij de telefoon op te hangen.

Schijnbaar kunnen ze intern niet communiceren en maken ze fout op fout, in plaats van dit zelf op te lossen, schuiven ze alles naar mij toe.

Tip voor EWP: Communiceer beter met Repair management, belast de klant niet met jullie interne tekortkomingen en betrek de klant niet in dit geheel want ik word hier ZO SNEL MOGELIJK gerepareerd mijn kant op komt.

Dat mijn telefoon 100% gerepareerd word, kostenloos.
Dan zal ik de telefoonkosten (van het bellen) en tijd die ik inmiddels kwijt ben voor lief nemen. Ik betaal er tenslotte iedere maand voor.
Inmiddels zijn we ook al weer 8 weken verder.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over EWP European Warranty Partners SE

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EWP European Warranty Partners SE in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door jj01