Klacht: belachelijk duur reparatievoorstel

op 14 maart 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik heb en samsung tablet tab3 7inch ter reparatie aangeboden bij dynafix. Het toestel laadde te langzaam, ik vermoedde een defect op het moederbord. Dit werd bevestid. Nu komt het; toestel kostte nieuw ong 160€. Het reparatievoorstel, vervangen moederbord, 174 Euro!!! Schande, dit is pure oplichting. Onderzoekskosten, als ik het toestel terug wil hebben, 59€! Iedereen weet dat het duurste onderdeel van dergelijke apparaten de display is, en ong de helft van de waarde van het toestel vertegenwoordigd. Ik wil een eerlijk reparatievoorstel of mijn toestel terug tegen eerlijke onderzoekskosten.

Ik zou reparatiekosten van 100€ accepteren, of ongerepareerd terug voor 25€ onderzoekskosten.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

5 maanden geleden - Geachte klant, Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie danwel het toestel waar dit om gaat? Dan kijken wij graag mee naar uw case. Hopende van u te vernemen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

5 maanden geleden - iRMADRSA14555539

Bericht van Dynafix

5 maanden geleden - Geachte klant, Bedankt voor het iRMA nummer. Wanneer wij de gegevens erbij pakken is te zien dat het mainboard van het toestel vervangen dient te worden. Bij het opmaken van de prijsopgave wordt er automatisch een berekening gedaan op basis van de kosten van het onderdeel en verdere administratieve kosten. De prijsopgave is dan ook correct opgemaakt en zal ook gehandhaafd blijven. Wij kunnen uw verzoek voor een ander bedrag dan ook niet honoreren. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht R. de Rooij

5 maanden geleden - Ik vind dit buitengewoon teleurstellend. De reparatiekosten staan in geen enkele verhouding tot de reële waarde van het apparaat, zelfs niet in nieuwstaat. Dit is absoluut misleiding. Het apparaat werkt nog ondanks het defect .Wat moet ik nu doen!? Als ik hem terug wil hebben ben ik €72 armer zonder dat ik daar ook maar iets wijzer van ben geworden. Dat het moederbord vervangen moest worden wist ik zelf ook al, dat had ik zelf aangegeven. Ik hoop dat u iets van een coulanceregeling heeft, en dat mij misschien de onderzoekskosten kunnen worden kwijtgescholden. Mvg R. de Rooij

Bericht van Dynafix

5 maanden geleden - Geachte klant, In de algemene voorwaarden van de Samsung Dr. Mobile website staat duidelijk een vermelding over onderzoekskosten en het tarief hiervan. Door het toestel aan te melden bent u akkoord gegaan met deze voorwaarden. U kunt de voorwaarden terugvinden via de volgende link: https://samsung.drmobile.nl/sam_nl/toestelgarantie/ De onderzoekskosten zijn dan ook terecht in rekening gebracht en blijven gehandhaafd. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht R. de Rooij

5 maanden geleden - Uw werkwijze is een vorm van oplichting. De hoogte van het reparatie bedrag staat in geen verhouding tot de werkelijke waarde van het apparaat waardoor mensen uw voorstel zullen afwijzen en u eenvoud €60 kunt incasseren zonder een prestatie te hoeven leveren. Ook durf ik te stellen dat u überhaupt geen onderzoek heeft uitgevoerd. U heeft mijn omscrijving gelezen en direct de conclusie getrokken "moederbord vervangen". Mijn rechtsbijstandverzekering heeft zich bereid verklaard deze zaak op te nemen. Ik wil het echter niet zo ver laten komen en wil u nogmaals verzoeken om mij de onderzoekskosten kwijt te schelden. Met vriendelijke groet R de Rooij

Bericht van Dynafix

5 maanden geleden - Geachte klant, Bedankt voor uw reactie. Zoals eerder aangegeven staat in de voorwaarden duidelijk een vermelding over de onderzoekskosten. Tevens hebben wij u in de eerdere reactie uitleg gegeven over de opbouw van de prijsopgave. We vinden het dan ook vervelend om te vernemen dat u het niet eens bent met onze bevindingen. De monteur heeft uiteraard een volledige beoordeling van het toestel gedaan en heeft gebaseerd op dit onderzoek kunnen concluderen wat er defect is. De onderzoekskosten zijn conform de voorwaarden terecht in rekening gebracht en zullen gehandhaafd blijven. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht R. de Rooij

4 maanden geleden - Jullie zijn oplichters. Terugsturen.

Bericht van Dynafix

4 maanden geleden - Geachte klant, We willen u graag vragen om de communicatie op een nette manier te laten verlopen. Wanneer u het toestel retour wenst kunt u deze optie kiezen als prijsopgave antwoord. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht R. de Rooij

4 maanden geleden - Wat u wil is oninteressant. Terugsturen.

Bericht van Dynafix

4 maanden geleden - Geachte klant, Zoals eerder aangegeven kunt u de prijsopgave beantwoorden met de optie ongerepareerd retour tegen onderzoekskosten. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Dynafix

Heeft op 21 april 2017 om 10:36 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 21 april 2017 om 11:52 geantwoord

Er was geen oplossing aangeboden. Ik ben het slachtoffer geworden van een oplichtersbedrijf. Dynafix. Schande. Het businessmodel van deze oplichters? Reparatievoorstellen doen die zo absurd zijn dat de klant door nooit mee accoord zal gaan. Vervolgens weer retour sturen. 60€ \"onderzoekskosten\" en geen enkele prestatie hoeven leveren. Oplichting.

Alle klachten die gemeld zijn door R. de Rooij