Klacht: Belabberde service – of oplichting?

op 13 september 2017 over Lets Fix Witgoed in de categorie Huishoudelijke apparatuur

Mijn recente ervaring met dit bedrijf wijst in het gunstigste geval op een gebrek aan professionaliteit, maar misschien ook wel pure oplichting.

Het draait allemaal om een kapotte koelkast.

1. Ik ben bij dit bedrijf terecht gekomen terwijl ik het telefoonnummer belde van een bedrijf met een andere naam, namelijk \\\\\\\’Witgoed Monteur Amsterdam\\\\\\\’, telefoonnummer 020 2616972. Dit bedrijf met dit telefoonnummer komt prominent in beeld als je in Amsterdam woont en googled naar \\\\\\\’Koelkast kapot\\\\\\\’. Dit vind ik al tamelijk schimmig.

2. Het eerste telefoongesprek vond plaats op zaterdag 9 september. Mijn gegevens werden opgenomen en er werd gezegd dat er maandag een monteur zou komen tussen 8 uur \\\\\\\’s ochtends en 4 uur \\\\\\\’s middags. Die zou een half uur van tevoren bellen. Toen er maandag 11/9 om half 2 nog niks gebeurde belde ik weer. Ik kreeg een andere medewerker aan de telefoon. De afspraak en mijn gegevens bleken \\\\\\\’niet in het systeem te staan\\\\\\\’. De gegevens werden opnieuw ingevoerd en er zou nu een monteur komen op dinsdag tussen 4 en 6 uur \\\\\\\’s middags.

3. De monteur zou op 10/9 tussen 4 en 6 uur komen, maar hij belde uiteindelijk om 7 uur en was er om half 8.

4. Het adres (huisnummer) bleek ook nog eens verkeerd genoteerd te zijn. Dit wijst erop dat het bedrijf geen systeem gebruikt waarbij postcode en adres aan elkaar gekoppeld worden. Want ze hadden wel de juiste postcode, en dan kan dat andere huisnummer daar nooit bij passen. Maar goed, het is niet verplicht om met zo een systeem te werken.

5. De monteurs waren met z\\\\\\\’n tweeën. Ze keken even naar de koelkast, stopten de stekker erin, en concludeerden dat waarschijnlijk de \\\\\\\’compressor\\\\\\\’ kapot was. Wat een reparatie zou kosten konden ze me niet exact vertellen. Daar zou ik de volgende ochtend over gebeld worden.
De koelkast meteen meenemen kon sowieso niet, want ze \\\\\\\’hadden er al twee in de auto staan\\\\\\\’.
Vervolgens werd er 59,99 gerekend als \\\\\\\’voorrijkosten\\\\\\\’. Dit heb ik via pin voldaan. In de pinmachine zat geen papier dus ik kreeg geen pinbon. Volgens de website van \\\\\\\’Witgoed Monteur Amsterdam\\\\\\\’ had dit trouwens 59,- Euro moeten zijn en niet 59,99.

Op het geschreven bonnetje dat ik kreeg stond de naam \\\\\\\’Let\\\\\\\’s fix Witgoed\\\\\\\’ en een ander telefoonnummer dan ik eerder gebeld had: hier stond 085 0655796.
Op de bon (ik kreeg het origineel, zij namen de doordruk mee) stond dat ik de volgende ochtend gebeld zou worden. (Voor een prijsopgave. Maar dat stond er niet bij).

6. Op 13/9 werd ik, anders dan afgesproken, niet gebeld. \\\\\\\’s Middags belde ik het nummer dat op de bon stond. De telefoonverbinding was aanvankelijk slecht. De medewerkster die ik aan de telefoon kreeg wist van niks. Ze wist niet dat ik gebeld zou worden, ze wist niet waarom dat niet gebeurd was. Ze kon wel een inschatting geven van wat een reparatie eventueel zou kosten (ongeveer 250 Euro). Maar op de vraag of ze dat dacht of wist kon ze niet echt antwoord geven. Ze beloofde wel dat ik later op de dag alsnog gebeld zou worden.

7. Ik zou dus alsnog gebeld worden voor een precies prijsopgave. Dat is niet gebeurd.

Ik constateer dus dat ik 60 Euro voorrijkosten heb betaald voor de constatering dat mijn koelkast kapot is. Wat ik al wist. Dit bedrijf toont bovendien geen belangstelling voor het daadwerkelijk uitvoeren van een reparatie. Daarom lijkt het erop dat het ze alleen om het innen van de voorrijkosten te doen is.
Of dat ook echt zo is weet ik natuurlijk niet. Maar op basis van de beschreven ervaringen kan ik moeilijk tot een positiever beeld komen.

Ik ben tevreden als ik mijn geld terugkrijg of als mijn koelkast voor een redelijke prijs door een deskundige monteur gerepareerd wordt.

Ik zou graag zien dat het bedrijf zijn verontschuldigingen aanbiedt voor de slechte service en stappen neemt om de service te verbeteren.

Alle klachten die gemeld zijn door C.Off