Klacht: Bekent probleem compenseren

op 19 augustus 2016 over Philips in de categorie Electronica Merken

Mijn vertrouwde Philips MCI500H werkte na 5 jaar van de ene op de andere dag niet meer.

Oorzaak: lekkende condensatoren op print 3141 0730 50983.
Dit probleem staat op meerdere sites op internet en is op klacht.nl mci 500 al eerder gemeld. Met foto’s en al.

Hier is een engelse philips site waar het op staat:

En op die foto’s staan precies dezelfde condensatoren die ook bij mijn systeem lekkage geven.
Philips zegt natuurlijk niet dat het probleem bekent is. En ik moest het systeem maar bij E-care aanbieden ter reparatie. Ze willen niet zeggen of het sparepart beschikbaar is. Gezien de diverse berichten op de forums betwijfel ik dat ten zeerste. Op klacht.nl staat ook een ervaring: \\\”Dit heb ik dan ook gedaan, maar toen bleek dat print 3141 073 50983 niet meer leverbaar was. En het systeem kon niet meer gerepareerd worden.\\\”
Ik vind dat de wettelijke garantie hier van toepassing is.
Ik mag er toch van uitgaan dat Philips deugdelijke apparaten verkoop? Nu functioneert heel het apparaat niet meer omdat er 1 printplaat defect is.
Dat deze niet door een (waarschijnlijke goedkope) lekkende condensator na 5 jaar totaal nutteloos wordt?

Ik ben tevreden als Philips als eerste eerlijk advies geeft, ten tweede mijn apparaat vervangt voor een alternatief of dat ze me tegemoet komen voor het aanschaffen van een nieuw product vergelijkbaarmet de mci 500

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Philips nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door @klacht123