Klacht: beheer rekeningen onmogelijk zonder internet

op 14 januari 2014 over ING in de categorie Banken

Vandaag ben ik er achtergekomen tijdens het telefonisch overleg met een zeer behulpzame medewerker van ING Arnhem, dat ouderen zonder internet aansluiting zijn afgesloten van het efficiënt beheren van hun bankrekeningen. Het is onmogelijk zonder “Mijn ING” wijzigingen aan te brengen in al lang bestaande voorzieningen die nu plotseling eenzijdig zijn gewijzigd door ING in verband met de omschakeling naar IBAN. Tot oktober 2013 was dat nog wel mogelijk maar zonder de klanten daarvan in kennis te stellen is het formulier over periodieke overboekingen/overschrijving afgeschaft door ING. Grote groepen vooral oudere mensen worden hierdoor ernstig gedupeerd. Deze bank die wij allemaal financieel hebben moeten ondersteunen vanwege de gevolgen van de wanbeheer past nu op grote schaal ongelijke behandeling toe. Er is geen overgangsregeling. Vandaag is er alles intern aan gedaan een kleine aanpassing te regelen. Onmogelijk zelfs voor medewerkers van de bank. Drommen vooral ouder klanten staan verdwaast rond te kijken in een sportieve oranje kermisattractie. De ballentent. Het eens zo trotse ING is verworden tot een collectieve idioterie die niets geeft om oudere mensen zonder internet aansluiting, een computer en de kennis die zaken te beheren. In hun brief van 7 januari 2014 over het stopzetten van een automatische periodieke overschrijving ontbreekt de noodzakelijke informatie en barst het van de fouten. Geen wonder, de veroorzakers van die ellende worden vaak beloont en krijgen een bonus c.q zwijggeld zie de Rabobank. De huidige bestuursvoorzitter van ING, de heer Ralph Hamers, staat bekend als een ervaren bankier.
Op basis van bovenstaande uiteenzetting kunt u zelf concluderen dat hij de boel nu al grondig heeft vernield.

Een overgangsregeling waarbij oude klanten zonder \"Mijn ING\", hun voorzieningen kunnen aanpassen aan deze plotselinge wijziging in de bankverkeer.
De overvaltechniek van ING is niet alleen ongehoord, het is onrechtmatig. Het is in strijd met de wet Gelijke Behandeling en artikel 1 van de Grondwet.
Ouderen mogen niet gediscrimineerd worden door hun bank.
Een reactie van Marlies van het ING Webcare team stel ik niet meer op prijs.
De bank zelf moet maar eens reageren op deze gefundeerde kritiek.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 14 januari 2014 om 15:12 geantwoord

Beste,

In oktober zijn onze klanten ingelicht over het wijzigen van deze procedure. Ik heb begrepen dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega en je de situatie hebt besproken. Wanneer je hier nog vragen/opmerkingen over hebt, kan je contact opnemen met het telefoonnummer dat je in de gesprek is gegeven.

Rutger
ING Webcare team
www.ing.nl/webcare

Heeft op 14 januari 2014 om 17:06 geantwoord

LEUGEN EN BEDROG!
Ook Rutger is een leugenaar, hij maakt deel uit van het systeem. In het door Rutger aangehaalde gesprek werd duidelijk dat ING volkomen onrechtmatig, oudere mensen achterstelt en discrimineert. Wij hebben nooit een brief gekregen over het afschaffen van het formulier periodieke overboeking/ overschrijvingen en de laatste brief van ING was een brief van analfabeten.
De reactie van ING is geen oplossing maar leugen en bedrog!
Als wij hadden kunnen vermoeden dat ze op deze asociale wijze zouden omgaan met de belangen van trouwe klanten langdurige klanten vanaf 1968, dan hadden we allang een andere bank gekozen. Er is echter geen bank meer die je kunt vertrouwen!
Het systeem is totaal verrot en corrupt.
De daders krijgen zelf een bonus of zwijggeld, zie de Rabobank!
ING Webcare Team Schaamteloos!
Geen inhoudelijke behandeling!

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ING beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door betaalgemak