Klacht: Bedreiging na eerste mail.

op 25 september 2016 over Afterpay in de categorie Betalingsdiensten

Ik heb via een bedrijf een zaklampje gekocht voor mijn werk,
Deze stond geadverteerd met na 30 dagen bij bevallen betalen, DUS neem 30 dagen op proef.

Nu echte kreeg ik na 14 dagen een mailtje van afterpay dat ik moest betalen zo niet kwam er extra kosten bij.
Ik heb de firma een copy van de opdracht bon gemaild. Met verzoek dat daar in stond na 30 dagen betalen.

Kreeg ik een (boos) mailtje terug van dat dit geen zaken zijn waar hun aandacht aan moest besteden, zij hebben opdracht gekregen van betaling achteraf.

Ik heb daarna nog een dreigmailtje gehad met bedreigende woorden dat ze het in handen van een incasso zouden geven. Hierop heb ik wederom niet aan voldaan . Ik heb na contact gehad te hebben met de verkopen, uitdrukkelijk verzocht afterpay op de hoogt te stellen. Ik heb van de verkoper een melding gehad dat ik na 30 dagen kon betalen. In deze tijd is er wel een deurwaarder geweest. in opdracht van afterpay.

In mijn ogen staan zij te snel met deurwaarders en incassobureau klaar

Ik heb telefonisch een gesprek gehad met de verkoper, deze heeft afterpay gebeld.

Ik vind dat afterpay eerst de verkoopwaarden van de verkoper moet weten, en dan pas met nette brief of mail komen. en niet direct met incassobureaus dreigen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Afterpay over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Afterpay in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Afterpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Afterpay

Heeft op 30 september 2016 om 15:34 geantwoord

Beste heer Bisschop,

Bedankt voor je bericht.

AfterPay hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Na deze betalingstermijn krijg je van ons een kosteloze herinnering.

Jij geeft aan dat je van webshop Bralex een proefperiode krijgt van 30 dagen. Ditt staat los van de betalingstermijn van AfterPay.

We vertrouwen erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en zien je graag weer terug bij een volgende bestelling!

Monique
Klachtenmanager AfterPay