Klacht: Batterijactie Apple stinkt

op 22 februari 2018 over Apple in de categorie Electronica - Computers

Iphone 6s plus opgestuurd voor vervangen van de batterij voor de actieprijs van €29,-. Dat bleek €41,- te zijn maar goed dat moest maar omdat de telefoon maar een paar uur per lading werkte.

Komt er van support een melding dat de lcd beschadigd zou zijn. Dat kon niet want alles was heel. Gelukkig had ik hier foto’s van de doos waarmee het opgestuurd was met trackingnummer van Apple. Na opsturen van de foto’s en ruggenspraak was de lcd niet beschadigd maar de microfoon. Volgens mij kan dat niet want de microfoon zit niet aan de lcd. Na weer ruggenspraak was het de luidspreker wat aan de lcd zat.

De optie die geboden werd is of €201,10 extra betalen naast de €41,- of met het defect retour sturen zonder vervangen van de batterij. Er was alleen geen defect toe ik het opstuurde en ik wou alleen de batterij vervangen hebben maar dat ging niet. Alles of niets repareren was de enige mogelijkheid.

Ik voel hier chantage en snel extra omzet voor ongevraagde en onnodige reparatie aan de telefoon. Retour sturen zou mogelijk een defecte telefoon opleveren.

De reparaties gebeuren in Tsjechië en vraag me af wat de controle is op reparatie en hoe vaak er onterechte en mogelijk niet uitgevoerde maar wel gefactureerde reparaties uitgevoerd worden.

Op diverse klachten sites les ik van deze oneerlijke handelspraktijken van Applesupport.

ongevraagde onnodige reparatie crediteren en stoppen met deze handelspraktijken

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door wilfriedbaars