Klacht: Onder andere te veel huur betaald na opzegging

op 30 augustus 2018 over Basis Bedrijfshuisvesting in de categorie Woningcorporaties

In mei 2018 heb ik telefonisch aangegeven bij mijn vaste contactpersoon (Rob van der P) bij Basis bedrijfshuisvesting, en erfgenaam van de eigenaar van de woning, dat ik in een vergevorderd stadium was met het zoeken van een andere woning en dat ik mijn huurcontract eerder zou willen opzeggen dan de in het huurcontract beschreven maandelijkse opzegtermijn. Rob is hiermee akkoord gegaan via de telefoon (mondelinge overeenkomst). Toen ik vervolgens in begin juni weer contact opnam kreeg ik te horen dat Rob niet meer voor basis bedrijfshuisvesting werkzaam was (waar ik zo m’n twijfels over heb). Mijn contract kon ik wel opzeggen, maar op z’n vroegst per 31 juli, terwijl ik aan heb gegeven dat ik dit per 31 juni zou willen.

Nou gaf Basis aan dat ze wel ‘coulant’ wilde zijn, en dat als ik een andere huurder zou vinden die er eerder in zou willen dat ze daar ook mee akkoord zouden zijn. Dit was halverwege juni. Vanaf toen, tot en met 31 juli ben ik actief bezig geweest met het zoeken van nieuwe huurders. Ik heb zeker wel 10 geïnteresseerden gevonden, en heb zelfs een aantal bezichtigingen uit handen genomen. Uiteindelijk is er pas halverwege juli iemand in beeld gekomen waar ze uiteindelijk een contract mee zouden gaan tekenen, omdat de anderen zogenaamd niet in aanmerking zouden komen vanwege het inkomen bijvoorbeeld (terwijl laatstgenoemde hetzelfde of minder verdiend dan sommige eerder geïntroduceerde geïnteresseerden).
Vervolgens smeren ze het moment van contract tekenen zo lang mogelijk uit totdat mijn opzeg termijn verstreken is, wat ook al enigszins duidelijk werd tijdens de bezichtiging want laatst genoemde had te horen gekregen van Basis dat de woning per 1 augustus beschikbaar was in plaats van zo spoedig mogelijk.

Waarom ik nu pas met deze klacht kom; de door mij betaalde borg is nu pas uitbetaald omdat een medewerker van de financiële administratie ‘op vakantie’ was en er blijkbaar geen betalingen meer konden plaatsvinden tot deze weer terug was.

Compensatie voor de door mij verrichte arbeid en de maand huur die ik te veel betaald heb.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Basis Bedrijfshuisvesting nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sebastiaan.