Klacht: Balansas+tandwiel vervangen (foutcode P 1200 en P 12080)

op 06 mei 2016 over Mercedes in de categorie Automerken

Mercedes Benz weigert haar verantwoordelijkheid te nemen voor gebruik van verkeerd materiaal en heeft dit erkent middels geheim interne service bulletin SB-03.30 / 08i. De meer dan normale slijtage aan de balansas met tandwiel is al aanwezig vanaf moment van in gebruik nemen van de nieuwe auto.Een productiefout waar Mercedes Benz afstand van neemt, waarschijnlijk omdat de reparatie ongeveer € 5000,- tot € 6000,- kost. De 272 motor moet er namelijk uit. Mijn auto heeft dit probleem geopenbaard bij een km.stand van 106.000 km, maar er zijn ook km.standen van 40.000 bekend. Kortom een volgens de wet, Art. 7.17 BW, ondeugdelijk product geleverd omdat men mag verwachten dat dit onderdeel langer mee moet kunnen gaan. Mercedes Benz heeft dit probleem dus steeds onterecht bij de eigenaar gelaten. Nu ik van Mercedes Benz al 5 afwijzingen heb en ook van Mercedes Benz Utrecht (importeur) en de onwil om op enige manier tegemoed te komen in de kosten van reparatie vind ik abominable slecht. Ik hoop dat mijn klacht Mercedes Benz tot nadenken brengt omdat dit een blijvend negatieve invloed heeft op haar image.

Ik heb om coulance gevraagd en 5x niet gekregen. Ik wil een tegmoetkoming in de kosten van 65% omdat dit 2/3 van de niet genoten kilometers betreft voor reparatie. Normaal moet je 300.000 KM kunnen rijden en ik maar 106.000 KM heb kunnen rijden vertegenwoordigd dit 1/3 en blijft er 2/3 en dus 65% over aan niet genoten KM.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mercedes over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door J.dielesen