Klacht: Badmeubel zwelt op binnen de garantie

op 14 juli 2012 over Gamma in de categorie Bouwmarkten

Badmeubel Nola met 3 jaar garantie bij Gamma Zoetermeer september 2009 gekocht, prijsnivo 1000+ Euro’s.
Bedoeld voor onze later op te leveren nieuwbouwwoning.
Februari 2010 gemonteerd tegen droge tegelmuur en ver van het bad. Badkamer heeft mechanische ventilatie en raam dat open kan.
April 2012 eerste opzwelling ontdekt aan de kop-rand van de hoge kast.
Mei 2012 alles nader bekeken, op veel meer plaatsen zwelling langs randen te zien.
Een groot aantal gebreken dat je niet zou mogen verwachten bij normaal gebruik en zeker niet binnen zo’n korte tijd.
Alles gedemonteerd en bij Gamma teruggebracht.
Vertrouwen in product verloren, het aankoopbedrag terug gevraagd teneinde iets goeds uit te kunnen zoeken.
Dat ging niet, moest eerst met leverancier Nipro opgenomen worden en moest foto’s van de badkamer sturen.

6 weken verder: het aanbod van Gamma blijft steken bij vervanging van de 3 slechtste paneeltjes van de ombouw.
Niet acceptabel gezien zwelling op meer plaatsen binnen zo’n korte tijd, dat belooft weinig goeds voor de toekomst als de garantie is verlopen.

BADmeubel blijkt onbruikbaar in een goed geventileerde badkamer.
Gewoon een niet voldoende vochtdicht spaanplaat-product.

Wettelijk dient de leverancier! binnen de garantie aan te tonen dat het gebrek is ontstaan door verkeerd gebruik. Gamma komt daar niet mee.

Geld terug, dan kunnen we een badmeubel uitzoeken dat wel bestand is tegen normaal gebruik in een goede badkamer.

Alle klachten die gemeld zijn door badkamer