Klacht: Slecht georganiseerd

op 28 oktober 2019 over Axxicom Airport Caddy in de categorie Thuiszorg

Ik vloog drie weken geleden vanaf Schiphol naar Wenen, samen met mijn blindengeleidehond. Ik wilde van tevoren regelen dat ik assistentie zou krijgen en bij de trein kon worden opgepikt zodat iemand van airport caddy met mij mee kon lopen naar het vliegtuig. Toen ik naar airport caddy belde werd mij echter verteld dat assistentie pas mogelijk was vanaf inchecken. Omdat ik blind ben kan ik zelf natuurlijk niet zien waar ik voor het inchecken moet zijn. Ik werd doorverwezen naar het e-mailadres assistentie@airportcaddy.nl, want daar zou ik moeten kunnen regelen dat ik vóór inchecken al hulp kon krijgen. Per mail kreeg ik echter dezelfde reactie. Daarnaast gaven ze aan dat ze nog geen gegevens van mijn vlucht hadden, omdat die pas 36 uur van tevoren bij hen binnenkomen, terwijl op https:www.schiphol.nlnlpaginaassistentie-aanvragen staat dat de aanvraag 48 uur van tevoren binnen moet zijn. Gelukkig werkt een vriendin van mij op Schiphol en zij was bereid mij bij de trein op te pikken en naar de incheckbalie te brengen. Daar hebben ze gebeld voor assistentie. Ik was hier een uur en een kwartier voor vertrek van mijn vliegtuig en omdat ik geen ruimbagage had leek mij dit ruim voldoende tijd. Mij werd gevraagd even te wachten op een rijtje stoelen in de buurt. Na ruim twintig minuten kwam er iemand van airport caddy langs om te vragen of ik assistentie nodig had. Ik gaf aan dat dat het geval was en zij antwoordde dat ze het kantoor zou bellen omdat zij niet bevoegd was me te helpen. Een kwartier later ben ik maar weer naar de incheckbalie gelopen omdat er nog steeds niemand was. Daar kreeg ik te horen dat degene die met mij mee zou lopen bang was voor honden en er iemand anders van de andere kant van het vliegveld moest komen. Ik vond dit zeer verbazingwekkend omdat ik dus op meerdere manieren van tevoren heb aangegeven dat ik met blindengeleidehond reis, zowel bij de vliegvaartmaatschappij als tijdens mijn mailwisseling met airport caddy. Uiteindelijk was ik net op tijd bij mijn vliegtuig. De vrouw die uiteindelijk met mij meeliep deed het overigens heel goed.

Ik zou graag willen dat bij airport caddy duidelijk is dat je er recht op hebt dat iemand je vóór het inchecken al komt helpen. Daarnaast lijkt het me niet meer dan normaal om te verwachten dat als er vanuit een vliegvaartmaatschappij een aanvraag voor assistentie is en daarover vanuit de passagier ook nog contact met airport caddy is geweest, je dit inplant zodat er zo snel mogelijk iemand is. Daarnaast lijkt het me ook logisch dat daarbij ook wordt gelet op de aanwezigheid van een assistentiehond, zodat er niet ineens iemand vanaf de andere kant van het vliegveld moet komen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Axxicom Airport Caddy over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Axxicom Airport Caddy in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door n.vanmarsbergen@gmail.com